شناسهٔ خبر: 51099716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز:

از ظرفیت‌های مردمی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی استفاده می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: از ظرفیت‌های مردمی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی استفاده می‌شود و ایده‌ها و طرح‌های صاحبنظران در زمینه‌های گوناگون در راستای مکتب حاج قاسم سلیمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در جلسه ستاد شئون شهرستان سقز که با حضور مسئولین و گروه‌های اندیشه‌ورز اداره تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی  تحت عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با اشاره به دهه بصیرت اظهار کرد: حماسه ۹ دی جایگاه مردم را در حفظ استقلال کشور و آرمان‌های کشور مشخص کرد و این امر نیازمند بصیرت و دشمن شناسی و ولایت‌مداری است.

 

وی با اشاره به  سالگرد حاج قاسم و مصادف شده آن با ایام فاطمیه و دهه بصیرت، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی برای سالروز شهادت سردار دلها دارند، لذا باید به صورت هم‌افزایی به صورت فعال و عملیاتی و با مشارکت مردمی برنامه‌ها اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: با توجه به اتفاقات و حوادث مهمی که در بازه زمانی ۹ دی تا ۱۹ دی اتفاق افتاده است این دهه به دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده است.

 

 وی اهم رویداد‌های این دهه را حضور بی نظیر و مثال زدنی ملت شریف ایران اسلامی در یوم الله نهم دی ۸۸، سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سالگرد رقم خوردن بزرگترین بدرقه جهانی و تشییع میلیونی سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، اربعین شهادت دانشمند هسته‌ای شهید سرافراز دکتر فخری زاده ودر گذشت آیت الله مصباح یزدی، سالگرد قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی ماه  برشمرد.

 

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه که باید مراسم شهادت سالگرد سردار دلها مردمی برگزار شود، گفت: دهه بصیرت و ایام شهادت سردار دلها فرصت مناسبی است تا مردم شناخت بیشتری از مشی و مرام و دیدگاه‌های این شهید عزیز پیدا کنند.

 

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: ایده‌ها و طرح‌های صاحبنظران در زمینه‌های گوناگون در راستای مکتب حاج قاسم سلیمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به برگزاری طرح مکتب حاج قاسم در شهرستان افزود: برای اجرای این طرح از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهد شد، لذا تمامی اعضای ستاد شئون و گروه‌های اندیشه‌ورز برنامه‌ پیشنهادی خود را با محوریت فاطمیه و دهه‌بصیرت و بزرگداشت حاج قاسم اعلام نمایند تا هماهنگی‌های لازم برای بهتر برگزارشدن برنامه‌ها و فضا‌سازی صورت بگیرد.

 

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) گفت: پرستاران، مجاهدان عرصه سلامت هستند که در نبرد با کرونا جانانه ایستادند، بر لزوم برگزاری مراسمی هر چه باشکوه‌تر و تجلیل از مقام شامخ پرستاران تاکید شد.

 

وی  با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام، استفاده از ظرفیت مردمی بودن را لازم دانست و افزود: برنامه‌های برجسته و متمرکزی در این دهه برگزار خواهند شد و تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی، برنامه در نهادهای حوزوی و دانشگاهی، برگزاری برنامه‌های هنری و ورزشی، مسابقات فراگیر با موضوع وصیت‌نامه سردار سلیمانی برگزاری محفل انس با قرآن کریم از جمله برنامه‌هایی هستند  که در این ایام برگزار می‌شود.

 

غوثی رئیس هلال احمر شهرستان سقز اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر حرکت انقلابی و علمی لازم است که اعتماد از دست رفته ترمیم شود.

 

اساعیل پاشایی نماینده گروه هنرمندان اندیشه‌ورز اداره تبلیغات اسلامی سقز با بیان اینکه زبان هنر بسیار گویا است و می‌تواند یک فرهنگ را نهادینه کند، بیان داشت: دعوت از گروه تئاتر قروه که در مورد سردار دلها تدوین شده و اجرای آن در سقز و همچنین استفاده از دانش‌آموزان برای اجرای تئاتر می‌تواند گام موثری در نهادینه کردن فرهنگ مکتب شهید سلیمانی باشد.

 

اجرای مسابقه مجازی از وصیت نامه سردار توسط هیئت اندیشه ورز در برنامه شاد و سایر بسترهای مجازی، برگزاری یادواره ورزشی سردار دلها توسط هیئت اندیشه ورز و منتخب ورزشکاران با همکاری ورزش و جوانان، طراحی 50 عدد بنر جهت فضاسازی محیطی توسط کانون‌های فرهنگی تبلیغی با محوریت وصیت نامه و جملات ناب سردار سلیمانی، اعلام فراخوان اشعار کردی و فارسی توسط انجمن شعر ارشاد اسلامی در بحث بصیرت و دشمن شناسی و وصف سردار دلها  و اعلام  فرخوان تئاتر و سرود مدارس در گرامیداشت سردار دلها توسط آموزش و پرورش از مصوبات این جلسه بود.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد تمامی ادارات و نهادها و سازمان‌ها از طرح‌های محتوائی تهیه شده از وصیت نامه و جملات سردار استفاده نمایند و همچنین بحث نذر حاج قاسم توسط گروه‌های مردمی پیگیری و قربانی‌ها در قالب طرح سردار دلها توزیع شود.

 

اجرای محفل انس با قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه  و مرکز بزرگ نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

پایان پیام/713

نظر شما