شناسهٔ خبر: 51099707 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی:

بهره برداری از ۲۵۰ دستگاه تولید انرژی پاک همزمان با دهه فجر در مرکزی

مومنی از بهره برداری از ۲۵۰ دستگاه انرژی پاک در دهه فجر سال جاری در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

«مجید مومنی» با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در راستای توانمند سازی مددجویان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: توانمند سازی مددجویان یکی از اولویت های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی است که در این راستا در طی سال های اخیر فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه تحویل ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی پنج کیلو وات برای مددجویان استان پیش‌بینی شده است، افزود: ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ دستگاه تولید انرژی پاک نیز در دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر برای ایجاد ۱۰۰ دستگاه قرار داد منعقد شده است و ۱۰ دستگاه تولید برق نیز در استان به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امید است با این فعالیت ها بتوانیم گام موثری در راستای توانمند سازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایت برداریم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد استان مرکزی پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: ۵۲ درصد این اعتبار از محل کمک‌های مردمی و بقیه از محل منابع مالی دولتی تامین می‌شود.

 

مومنی در ادامه به فعالیت های این نهاد حمایتی در راستای خانه دار کردن مددجویان پرداخت و گفت: مسکن یکی از نیازهای مهم و اساسی مددجویان و در واقع گرانترین آن است که کمیته امداد در این راستا نیز تلاش های بسیاری را انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی در استان مرکزی با کمک افراد خیر در حال ساخت است، ادامه داد: از این تعداد ۴۳۲ واحد در شهر مهاجران است و ۹۳۱ واحد انجام و ۴۷۶ واحدمسکونی به زودی افتتاح می‌شود.

 

این مقام مسئول تهیه و توزیع بسته های معیشتی را از دیگر فعالیت های کمیته امداد دانست و بیان کرد: در طول سال با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران به تهیه و توزیع بسته های معیشتی میپردازیم تا بتوانیم بخش کوچکی از مشکلات این عزیزان را مرتفع کنیم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی توزیع ۲۸۰ تن برنج، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت و تهیه ۵۰۰ سری جهیزیه را از جمله کمک های انجام شده دانست و ادامه داد: جمع آوری ۳۲ میلیارد تومان زکات، جمع‌آوری ۱۱۰ میلیارد تومان کمک در مراکز نیکوکاری استان، جمع آوری ۹ میلیارد تومان صدقه، جمع‌آوری ۲۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک مردمی، توزیع ۶۸ هزار بسته معیشتی در سال جاری از دیگر خدمات کمیته امداد امام به مددجویان زیرپوشش و افراد نیازمند در استان مرکزی است.

پایان پیام/177

نظر شما