شناسهٔ خبر: 51098803 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منصوریان:

قضاوت تیم داوری فوق العاده بود

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از قضاوت تیم داوری دیدار تیمش با استقلال تمجید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منصوریان پس از تساوی تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: خیلی زود در نیمه نخست به خواسته‌مان رسیدیم. روی ضربه ایستگاهی که طالب ریکانی زد، کار کرده بودیم. استقلال تعداد کرنر‌هایی که به ما داد، کم بود، زیرا برخی از اعضای کادر فنی استقلال با من کار کرده بودند و می‌دانند که ما روی ضربات ایستگاهی خیلی کار می‌کنیم. بعد از گل طبیعی بود که نشست رو به عقب داشته باشیم و از گل‌مان دفاع کنیم. یکی، بازیکن ما مصدوم مختصری داشتند که تشکر می‌کنم با آن وضعیت به بازی ادامه دادند. شروین بزرگ مصدوم شد و مجبور به تعویض او شدیم. نفرات تعویضی از جمله علی امیری فوق‌العاده بازی کرد. بعد از این که شانس مدیریت بازی را به استقلال دادیم و گل خوردیم، در نیمه دوم شکل بازی تیم ما عوض شد و به سمت بازی مالکانه رفتیم.
سرمربی صنعت نفت در ادامه گفت: بازیکنان ما فوق‌العاده بازی کردند. در خیلی از صحنه‌ها بازیکنان ما ۳ به ۲ و ۴ به ۲ می‌شدند. در رختکن به بازیکنان گفتم که وقتی موقعیت دارید گل بزنید. چند موقعیت گلزنی از جمله در دقایق ۸۶ و ۹۰ داشتیم. اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنم نیمه نخست بازی برای استقلال بود، اما در نیمه دوم ما بهتر بودیم. روی ضربات آخر باید باز هم زحمت بکشیم و بازیکنان باید بیشتر با دروازه آشنا شوند.
منصوریان در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی درباره عملکرد داوری در این دیدار گفت: لب خط بودم و برای من هم سوال شده بود که محمدرضا اکبریان چطور می‌تواند از تونل مذاب رد شود! میرزابیگی یکی از کمک‌های اکبریان همراه توپ حرکت می‌کرد. اکبریان به تمام صحنه‌ها نزدیک بود. نمی‌دانم کدام صحنه‌ها پنالتی بود، زیرا درگیر بازی بودم. خودم را صرف چیز‌هایی که ذهنم را درگیر کند، نمی‌کنم. با قضاوت اکبریان در استقلال باختم، مساوی کردم و بردم. در تیم‌های دیگر هم همین شرایط را داشتم. من وقت کافی برای نقد داوران را نداری، زیرا سال گذشته این کار را کردم و در نهایت خودم و تیمم ضرر کردیم.
او افزود: با شرایطی مالی که صنعت نفت دارد، من هم وارد حاشیه شوم شرایط واویلا می‌شود. با این حال امروز نسبت به اکبریان حساس شده بودم. تیم داوری عالی قضاوت کرد. داور ۵، ۶ بار آوانتاژ داد که عالی بود و در ۳، ۴ صحنه به درستی دستور به ادامه بازی داد. واقعا صحنه‌های مشکوک به پنالتی را ندیدم و نمی‌دانم این صحنه‌ها چه زمانی اتفاق افتاد، زیرا استنباط خودم این بود که برخورد آنچنانی در محوطه جریمه رخ نداد.
منصوریان گفت: سقف فوتبال‌مان کوتاه است. ۲ سال پیش جعفر سلمانی در صنعت نفت بود و لژیونر شد و امسال در استقلال بازی می‌کند. سقفی نداریم که بگوییم این تیم برتر از تیم دیگری است، تنها یک سقف بالاتر وجود دارد که بضاعت مالی است. بضاعت مالی برخی تیم‌ها ۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد تومان است و بضاعت تیم‌هایی مانند ما و نفت مسجدسلیمان خیلی پایین‌تر است. بازیکنان ما امروز در زمین چیزی به اسم این که آیا پول گرفتند یا نه، نداشتند. ما بزرگ‌تر ایده‌آلی به اسم طالب ریکانی در زمین داریم. محمد طیبی و محمد فاخری تیم نفت را سفت نگه داشته‌اند و اگر می‌بینید آسیبی نمی‌بینیم به خاطر این بازیکنان است.
سرمربی صنعت نفت گفت: در دیدار با پرسپولیس و این بازی به همراه دیدار با گل‌گهر سیرجان نه تنها خوش‌شانس نبودیم، بلکه بدشانس بودیم. در بازی با پرسپولیس، دروازه بان حریف توپ را درآورد. تفاوت کیفیت لیگ در مبالغ است و از نظر فنی تفاوتی وجود ندارد. ما از ۳ تونل سخت گل‌گهر، پرسپولیس و استقلال رد شدیم. داوری‌ها سهوی است و توپی که به زیر طاق ما در دیدار با پرسپولیس خورد، گل شده بود، اما داور چطور می‌توانست تشخیص دهد؟ فضای مجازی، فضای بیماری در کشورمان است. لیونل مسی در مصاحبه‌اش گفته بود فکر می‌کردم سوغات ایران فرش و زعفران است. این خیلی برای کشورمان بد است.


منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا صنعت نفت می‌تواند در آبادان پیروز شود یا نه، گفت: من به همراه صنعت نفت در آبادان ۳ امتیاز دشت نکرده‌ام که از این بابت خیلی ناراضی‌ام. بهانه بدشانسی نمی‌آورم و باید بگویم در زدن ضربات آخر بی‌دقت بوده‌ایم.
او در واکنش به این که استقلال از نظر روانی نسبت به صنعت نفت فشار بیشتری را تحمل می‌کرد گفت: در طول هفته گذشته به اندازه‌ای که کار روانی کردیم، کار تاکتیکی نکردیم. به بازیکنان گفتم سقف فوتبال در ایران کوتاه است و باور کنید شما فوتبالیست‌های بزرگی هستید. طالب ریکانی امروز ۳ پاس طلایی داد. در یک بازی بزرگ شانس ۳ بار تک به تک شدن را ندارید. تنها بازیکنی که عقب استقلال ریسک نمی‌کرد و جلو نمی‌رفت، سیاوش یزدانی بود. به بازیکنانم افتخار می‌کنم، اما عزت نفس ما با شهرمان یکی است و افتخار می‌کنیم در آبادان هستیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما