شناسهٔ خبر: 51098768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

قوه مستقل فرهنگی زیر نظر مقام معظم رهبری تشکیل شود

آیت الله حیدری گفت: همان‌طور که قوای مقننه، قضائیه و مجریه مستقل از هم فعالیت دارند و تشکیلات نظامی نیز مستقل از دیگر قوا هستند باید قوه دیگری تحت عنوان قوه فرهنگی ایجاد کنیم که مستقل از همه قوا و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز «آیت‌الله محسن حیدری» امروز (دوشنبه ۸ آذر) در نشست هم‌اندیشی علمای استان با موضوع اصلاح ساختار فرهنگی  اظهار کرد: همه می‌دانند که در ساختار نهادهای فرهنگی کشور، دوباره کاری، موازی کاری، تلف کردن وقت و بودجه وجود دارد که در نتیجه، عدم کارآمدی حاصل همه این مشکلات است. تغییر ساختار و ایجاد تحول در بعد فرهنگی و معنوی جامعه امروز از ضروری ترین امور است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حتما باید یک فکر عاجل و البته دقیق، واقع بینانه و همراه با آینده نگری داشت افزود: اینکه برای اصلاح این ساختار در سطح کشور، نظرات کارشناسان و اهل نظر در سطح کشور شنیده می‌شود، کار بسیار حکیمانه و عادلانه‌ای است.

 

وی تصریح کرد: برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از دوباره کاری و انحرافاتی که بر اثر تغییر دولت‌ها در جامعه ایجاد می‌شود، لازم است، مجموعه‌ای مستقل در نظر گرفته شود.

 

آیت‌الله حیدری اضافه کرد: همان‌طور که قوه مقننه، مستقل از قوه مجریه است و قوه قضائیه، مستقل از دو قوه دیگر است و تشکیلات نظامی نیز مستقل از دیگر قوا هستند، قوه دیگری تحت عنوان قوه فرهنگی ایجاد کنیم که مستقل از همه قوا و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری باشد و همه این نهادها اعم از سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی و صدا وسیما همه باید در یک راستا زیر نظر این قوه قرار بگیرند و کارکرد و برنامه‌ریزی و نظارت و پشتیبانی آنها و ارتباط آنها با قوای دیگر بر عهده وزرایی که تعیین می‌شوند، باشد.

 

وی عنوان کرد: در این تحول، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش حذف نمی‌شوند، بلکه وزارت باید رابط بین دولت و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی کشور باشد و یک ستاد مشترک شبیه به ستاد مشترک نیروهای مسلح تشکیل شود و مدیریت همه مجموعه با حکمی از سوی مقام معظم رهبری صادر و تعیین شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این عملی ترین راه برای ایجاد تحول و انسجام در نهادهای فرهنگی است یاد آور شد: امکان دارد در این تحول، برخی سازمان‌ها که کارهای مشابه دارند، ادغام یا سازمان های جدیدی ایجاد شوند، این سازمان‌ها در شاکله خود بمانند، اما مغز متفکر و ناظر و پشتیبان آنها باید زیر نظر یک ستاد مشترک باشد.

 

پایان پیام/690

نظر شما