شناسهٔ خبر: 51098748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رکورد مبتلایان هفتگی در آلمان شکسته شد/ تداوم شیوع اومیکرون در اروپا

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز ازشکسته شدن نرخ مبتلایان هفتگی به کرونا در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور خبر داده و نهادهای بهداشتی در کشورهای اروپایی هم مرتبا از ثبت موارد جدید آلودگی به اومیکرون خبر می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اوضاع کرونایی در اروپا مرتبا رو به وخامت می گذرد و نهادهای بهداشتی رکوردهای تازه را ثبت می کنند.

افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در مدارس آلمان

آمارها حاکی از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا همچنین در مدارس آلمان دارد.

هر هفته کنفرانس وزرای فرهنگ ایالات آلمان ارقامی را درباره میزان مبتلایان به کرونا در مدارس ارائه می دهند و این نشان می دهد تعداد دانش آموزان با تست مثبت کرونا در حال افزایش است.

بر این اساس در هفته بین 15 تا 19 نوامبر 72 هزار مورد آلودگی به کرونا در بین دانش آموزان مشخص شد که 30 هزار مورد بیشتر از هفته قبل از آن بود. علاوه بر آن حدود هزار دانش آموز هم به قرنطینه رفتند. همچنین شمار نیروهای معلم مبتلا به کرونا در مدارس آلمان هم از 3600 به 5670 افزایش پیدا کرده است.

ارتش آلمان نیروهای خود برای مهار کرونا را افزایش می دهد

حدود 8 هزار نیروی ارتش آلمان هم برای مقابله با کرونا وارد عملیات شده اند تا بتوانند بر شرایط کرونایی فعلی غلبه کنند. وزارت دفاع آلمان در پیامی توئیتری از انطباق میزان نیروی عملیاتی با شرایط وخیم کرونایی کشور خبر داد. تا به حال حدود 3950 نیروی ارتش آلمان در مقابله با بحران کرونا در کشورشان مشارکت داشتند.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم انتقاد شدیدی به استادیوم های مملو از تماشاگر در این شرایط وخیم کرونایی وارد کرده و اعلام کرد که ویروس جهش یافته جدید موسوم به اومیکرون عنصری است که همه چیز را جدی تر می کند و درخواست ها برای واکسیناسیون را فوری تر می کند.

اولین مورد آلودگی به اومیکرون در اسپانیا

برای اولین بار یک مورد ابتلا به اومیکرون هم در اسپانیا ثبت شده است. این خبر را روز دوشنبه آزمایشگاهی در مادرید خبر داد. فرد بیمار از آفریقای جنوبی به اسپانیا سفر کرده بود.

انگلیس هم می خواهد به دلیل گسترش ویروس اومیکرون همه بزرگسالان را سه ماه بعد از تزریق دوز دوم کرونا با دوز تقویتی واکسینه کند. این خبر را کمیته دائمی واکسیناسیون روز دوشنبه در لندن اعلام کرد.

نشست وزرای بهداشت عضو جی 7

وزرای بهداشت عضو جی 7 در نشست امروز خود با محوریت ویروس جهش یافته اومیکرون رویکرد آفریقای جنوبی درباره ظهور این ویروس جهش یافته را ستودند. وزرای بهداشت گروه جی هفت اطلاع رسانی سریع آفریقای جنوبی درباره ظهور این ویروس جهش یافته را تقدیر کردند. این کشورها بر لزوم همکاری با سازمان بهداشت جهانی و دیگر شرکای بین المللی خود برای تبادل اطلاعات درباره این ویروس جدید و نظارت بر آن تاکید کردند.

در نیدرزاکسن آلمان هم اولین مورد آلودگی به اومیکرون ثبت شده است.

سران کشورهای اروپایی به دلیل وخامت اوضاع کرونایی نشست مجازی برگزار می کنند

سران کشورهای اروپایی هم در حال بررسی برای برگزاری یک نشست مجازی به دلیل وخامت اوضاع کرونایی هستند. یک نماینده بلند پایه اروپایی اعلام کرد که این نشست برای آخر این هفته یا هفته آینده برنامه ریزی شده است.

درخواست مرکل برای تقویت حمایت های مالی از سازمان بهداشت جهانی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم در سخنانی حمایت پایدارتر مالی برای سازمان بهداشت جهانی را درخواست کرده و از کشورهای عضو این نهاد بین المللی خواست مشارکت های مالی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. وی همچنین یک معاهده پاندمی فراگیر منطبق با قواعد بین المللی که امکان پیشگیری بهتر، تشخیص زودهنگام و پاسخ سریع به همه گیری ها در دنیا را فراهم می کند خواستار شد.

6 مورد ابتلا به ویروس جهش یافته اومیکرون در اسکاتلند

در اسکاتلند هم 6 مورد ابتلا با ویروس جدید جهش یافته اومیکرون شنسایی شده است. در برخیموارد افراد مبتلا مسافر نبودند . وزارت بهداشت اسکاتلند این مسئله را بررسی می کند که این افراد با چه کسانی در ارتباط بوده اند تا بفهمند این ویروس از کجا آمده است.

رکورد مبتلایان هفتگی در آلمان شکسته شد

نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در آلمان هم دوباره افزایش پیدا کرده و به رقم بالای 452.4 رسیده است. انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین صبح امروز از ابتلای 29364 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. همچنین در این مدت 73 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما