شناسهٔ خبر: 51098025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری ۱۰۰ پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان/ افزایش یک میلیارد مترمکعبی ذخایر آبی استان با تکمیل سدهای نیمه‌کاره

استاندار لرستان گفت: در سفر استانی هیئت دولت به لرستان پیگیری حدود ۱۰۰ پروژه خرد و کلان در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار استاندار لرستان در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه این نشست فرصتی برای بهره‌گیری از نظرات و نگاه کارشناسانه رسانه‌ها است، افزود: رسانه یکی از ارکان اصلی دموکراسی محسوب می‌شود و خوشبختانه در این زمینه ظرفیت خوبی داریم.

وی رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسوولان عنوان کرد و در ادامه گفت: بیش از چهل سال از وقوع انقلاب می‌گذرد و با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری کشور از جمیع جهات وارد مقوله و ایستگاه جدیدی می‌شود.

زیویار با بیان اینکه اصلی‌ترین سرمایه در کشور نیروی انسانی است، افزود: نسل اول انقلاب ذخیره‌ای واقعی و حقیقی به حساب می‌آمدند و کارنامه تقریبا قابل قبولی را ارائه کرده‌اند.

استاندار لرستان عنوان کرد: همه ما اذعان داریم مشکلاتی اساسی برای نسل فعلی وجود دارد و معتقدم هر چه بوده ماحصل عملکرد خود ماست. نماینده مجلسی که انتخاب می‌شود منتخب ما بوده و وقتی حاضر نیستیم روی یک نفر تجمیع کرده و از تعلقات علمی و تخصصی عبور می‌کنیم نتیجه انباشت این مشکل‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشکلات روی هم انبار شده و حالا باید برای آن فکری اساسی داشته باشیم.

زیویار با بیان اینکه در طول سال‌های فعالیتم ارتباط من با لرستان قطع نشده و از آمار و ارقام استان کم‌اطلاع نیستم، ادامه داد: باید فکری اساسی در مورد استان و کشور داشته باشیم. با توجه به گام دوم انقلاب شاید برخی قوانین نیاز به تغییر اساسی داشته باشند که تمام این‌ها بر دوش دولت آقای رئیسی افتاده است.

مدیر ارشد استان بیان کرد: با دعواهای سیاسی و سیاست‌زدگی نمی‌شود کاری از پیش برد. معتقدم انتخابات اخیر با انتخابات‌های قبل از آن متفاوت بود و در واقع این انتخابات یک تجدید میثاق بود.

وی اضافه کرد: در رابطه با سفر رئیس جمهور جلسات زیادی برگزار شده و با دستگاه‌های ذی‌ربط نشست‌هایی داشته‌ایم. سفرهای استانی دولت در ادامه همان شعار دکتر رئیسی یعنی دولت مردمی و ایران قوی است.

زیویار اظهار کرد: عمده دغدغه سفرهای استانی در راستای نزدیک شدن به مردم بوده و محوریت دولت بر این منوال قرار گرفته است.

استاندار لرستان، سفر رئیس جمهور به استان را یک روزه عنوان کرد و گفت: قرار است در یک پروسه ۶ تا ۷ ماهه تمامی استان‌ها مورد بازدید قرار گیرند و اولویت اول دولت توجه به اولویت های نظام و مسائل استان‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از سفر به بازدید سرزده و بعد دیدار با اقشار مختلف استان اختصاص داده شده است، ادامه داد: همچنین در ادامه نشستی با حضور وی برگزار خواهد شد.

زیویار به تعطیلی واحدهای تولیدی اشاره کرد و با بیان اینکه این‌ها همزمان تهدید و فرصت هستند، افزود: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها جای پیشرفت دارند و تعطیلی‌شان یک تهدید است.

مدیر عالی استان اظهار کرد: ده‌ها پروژه از جمله راه‌ها، آزادراه‌ها و سدهای در دست احداث داریم که تصمیماتی برای آن‌ها گرفته شده و در چند روز آینده مطلع خواهید شد اما حال اعلام نمی‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

زیویار اضافه کرد: شاخص‌های سهمیه‌بندی آب را مواردی همچون میزان محرومیت، مساحت در حوضه آبریز و مقدار بارش‌ها تعیین می‌کند که لرستان به لحاظ حقابه وضعیت منفی ندارد چراکه خود، سر منشا آب است.

استاندار لرستان بیان کرد: بالغ بر ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب و آب سطحی در استان وجود دارد اما سهم ما از آن یک دهم درصد است. بعضی از استان‌های همجوار نصف روان آب ما را دارند اما دو برابر استفاده می‌کنند.

زیویار به تشکیل جلسه با متخصصان حوزه آب اشاره کرد و در ادامه افزود: دغدغه همه ما این موضوع است و به دنبال راهکار اساسی و درست هستیم.

استاندار لرستان به وجود سدهای نیمه‌کاره در استان اشاره کرد و در ادامه گفت: اگر همین‌ها را پیگیری کنیم آب چندین سال را تامین خواهیم کرد و با تکمیل سدهای استان حدود یک میلیارد متر مکعب به حجم ذخایر آبی استان اضافه می‌شود.

زیویار با تاکید بر اینکه از سهم خودمان به اندازه کافی استفاده نمی‌کنیم، اضافه کرد: اگر آب نباشد گردشگری، کشاورزی، زندگی و معیشت مردم را تحت شعاع قرار داده و رونق پیدا نمی‌کنند. کوهدشت تقریبا به یک شهر پرخطر تبدیل شده درحالی‌که نخبه پرور بوده و قابلیت رقابت با خیلی از شهرهای مطرح کشور را دارا است.

استاندار لرستان با بیان اینکه کریدور بودن استان تنها در نوشته‌هاست و در عمل تا بعضی پروژه‌ها تکمیل نشود این موضوع واقعیت نخواهد داشت، ادامه داد: هم‌اکنون پرواز مستمر در استان نداریم و محورهایی برای توسعه استان مدنظر است که روی آن‌ها تاکید داریم.

وی در پایان گفت: در این سفر استانی هیئت دولت پیگیری حدود ۱۰۰ پروژه خرد و کلان در دستور کار قرار گرفته که در حوزه‌های مختلفی همچون شیلات، راه، آزادراه و... هستند.

انتهای پیام/

نظر شما