شناسهٔ خبر: 51097836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اظهارات رجب طیب اردوغان در خصوص بهبود روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه از تلاش‌ها برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی و بازگشایی مجدد سفارت مصر و رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی که امروز (دوشنبه) توسط رسانه‌های ترکیه منتشر شد، اعلام کرد که ترکیه قصد دارد اقداماتی را برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی انجام دهد.

شبکه تلویزیونی ان تی وی گزارش داد که اردوغان در جمع خبرنگاران تُرک که در هواپیمای او در بازگشت از سفر به ترکمنستان بودند، گفت: «همانطور که گام‌های مثبتی بین ما و امارات برداشته شد، قصد داریم گام‌های مشابهی را با سایر کشور‌ها برداریم.»

او در ادامه با ارائه پیشنهاد اینکه سفرای ترکیه می‌توانند به مصر و رژیم صهیونیستی بازگردانده شوند و سفارت آن‌ها در ترکیه مجدد بازگشایی شود، افزود: «اکنون که تصمیم خود را گرفته‌ایم، مطمئناً در موقعیتی خواهیم بود که بتوانیم سفرای جدید را در یک برنامه زمانی مشخص تعیین کنیم.»

پیشتر در سال ۲۰۱۸، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار فلسطینیان در نوار غزه از کشور اخراج کرده بود. این اظهارات اردوغان در حالی بیان می‌شود که مراکش چند روز پیش در جریان سفر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور، دو قرارداد نظامی و دفاعی را امضا کرد که در سراسر دنیا و مخصوصا بین کشور‌های عربی انتقادات زیادی را به همراه داشت.

مراکش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد. حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مراکش در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه نیز هست.

پیش از این کشور، بحرین و امارات در سپتامبر همان سال و سودان در اکتبر همان سال روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما