شناسهٔ خبر: 51097604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان : آماده میزبانی نشست کشورهای اسلامی درباره افغانستان هستیم

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان گفت که اسلام آباد برای میزبانی نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محور افغانستان اعلام آمادگی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان،   «شاه محمود قریشی» روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از پیشنهاد عربستان برای برگزاری نشست فوری وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در زمینه بررسی اوضاع افغانستان و کمک به این کشور استقبال کرده است.

وی افزود: ما اطمینان داریم  که دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی از پیشنهاد برای برگزاری نشست فوق العاده ۱۷ دسامبر امسال (در ۲۶ آذر ماه) در اسلام آباد حمایت خواهند کرد.

قریشی اظهار کرد : افغانستان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی است و ما به عنوان بخشی از امت اسلامی با مردم افغانستان پیوندهای برادرانه دوستی و برادری داریم.

وی گفت: امروز برادران و خواهران افغانستانی ما بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند. این کشور در حال حاضر با یک وضعیت بحرانی جدی انسانی مواجه است،  میلیون ها افغان از جمله زنان و کودکان به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و سایر لوازم ضروری زندگی با آینده ای مبهم روبه رو هستند و فصل زمستان بحران انسانی را تشدید کرده است.

وی با تاکید بر نقش سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم افغانستان افزود: ما باید تلاش های جمعی، کمک های فوری و مستمر برای کاهش نیازهای بشردوستانه مردم این کشور را افزایش دهیم و به همکاری با آنها برای رفاه افغانستان ادامه دهیم.

وی یادآور شد که اولین نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان در ژانویه ۱۹۸۰ (دی ماه ۱۳۵۸) در اسلام‌آباد برگزار شده بود و پاکستان انتظار دارد تا ماه آینده، یک بار دیگر در اسلام‌آباد گرد هم می آییم تا بر همبستگی پایدار خود با مردم افغانستان و حمایت از آنها تاکید کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که اطمینان داریم در نشست آتی گام های مشخصی برای کمک به رسیدگی به چالش های انسانی و اقتصادی پیش روی افغانستان برداشته خواهد شد.

نظر شما