شناسهٔ خبر: 51092807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

پرویز: حدود ۳۱۵ اثر متقاضی حضور در دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو شدند

دبیر دومین دوره جایزه ادبی «شهید اندرزگو» گفت: تعداد آثار ارسال شده به دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو حدود ۳۱۵ اثر بوده که از این تعداد ۹ اثر در حوزه شعر بود در حالی که محور برگزاری بر اساس رمان و داستان پایگذاری شده بوده است.

صاحب‌خبر -

محسن پرویز در گفت‌وگو با میزان پیرامون برگزاری جایزه ادبی شهید اندرزگو گفت: اولین دوره از جایزه ادبی شهید اندرزگو که سال گذشته برگزار شد تمامی کتاب‌های چاپ اولی و تجدید چاپ شده شرکت داده شدند این مهم بدین دلیل انجام شد تا نشان دهد توجهی به تمامی آثار تولید شده در حوزه تاریخ و داستان انقلاب مهم بوده و از دید بر پا کنندگان جایزه ادبی شهید اندرزگو دور نمانده بود.

وی به ویژگی دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو اشاره و بیان کرد: دومین دوره از جایزه ادبی شهید اندرزگو تنها به کتاب‌های چاپ اولی که با مضمون انقلاب منتشر شده پرداخته از سوی دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده برای این دوره از جایزه ادبی شهید اندرزگو در سه گروه خاص مد نظر قرار داده شده در گروه اول داستان و رمان‌های بزرگسالان، داستان و رمان در رده سنی نوجونان و در بخش سوم نیز کتاب‌های تاریخی و روایت‌های تاریخی از انقلاب بوده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

پرویز به تعداد اثر‌های رسیده شده به جایزه ادبی شهید اندرزگو اشاره و ابراز کرد: تعداد آثار ارسال شده به دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو حدود ۳۱۵ اثر بوده که از این تعداد ۹ اثر در حوزه شعر بود در حالی که محور برگزاری بر اساس رمان و داستان پایگذاری شده بوده است دبیرخانه نیز بر اساس شاخص‌های مد نظر گرفته شده در دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو اقدام به انتخاب ۵ اثر داستانی کرد و ۳ اثر نیز در حوزه تاریخ و روایت تاریخی در نظر گرفته شده است.

منتخبان دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو معرفی می شوند ///////مصاحبه  زودتر منتشر شود

وی در مورد تعداد داوران شرکت کنند در جایزه ادبی شهید اندرزگو اظهار کرد: تعداد داوران در هر بخش شامل ۳ نفر بوده و در حوزه انتخاب نخبگان نیز ۲۰ نفر به داروی پرداخته اند.

دبیر دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو به سیاستگذاری‌های انجام شده دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگواشاره و بیان کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده، بر اساس سیاست‌های کلی دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو تصویب و توسط دبیر خانه به اجرا گذاشته شده است.

پرویز روند انتخاب آثار برجسته را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه فرستاده می‌شود و پس از پیمودن دوره انتخاب آثاری که بر اساس ضوابط و قوانین جشنواره است انتخاب شده و در معرض قضاوت داوران قرار می‌گیرد سپس هر داور می‌تواند تعداد ۵ اثر منتخب خود را به گروه نخبگان معرفی کند، گروه نخبگان که تشکیل یافته از بیست نفر هستند نظرات و انتخاب‌های خود را به داوران اعلام میکنند و سرانجام داوران ۵ اثر منتخب را به عنوان برترین آثار و در لیست جوایز و قرار میدهند که از آنان تقدیر لازم به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

نظر شما