شناسهٔ خبر: 51091719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مانور زلزله برای آمادگی بیشتر دانش آموزان

همزمان با سراسر کشور امروز مدارس استان کرمان برای آمادگی بیشتر دانش اموزان، شاهد برگزاری مانور زلزله بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، سعیدی مدیرکل بحران استانداری کرمان گفت:این مانور به منظور سنجش میزان تاب آوری دانش آموزان در مدارس سراسر استان برگزار شد.

مانور زلزله برای آمادگی بیشتر دانش آموزانوی افزود: برخلاف آنچه انتظار داشتیم، ناهماهنگی مسئولین در زمان بحران، سلفی گرفتن هنگام بحران و حادثه و آماده نبودن در شرایط مختلف از مهمترین مواردی بود که به عنوان مشکلات و کاستی‌های مورد ارزیابی در این مانور بود.

فلاح مدیرکل جمعیت هلال احمر استان هم بیان داشت: هدف از مشارکت دانش آموزان در کلاس‌های آموزشی و در مواقع بحران و شورا‌های محله‌ای این است که در زمان وقوع حوادث از کمک این افراد برای کنترل و مدیریت بحران استفاده کرد.

خانم مرادی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش هم تصریح کرد: اگر آموزش‌ها به موقع انجام شود و دانش آموزان طی مراحل مختلف با شرایط مدیریت بحران روبرو شوند و آن را تجربه کنند و آموزش ببینند کمترین میزان خسارات و تلفات را در این قشر خواهیم داشت و این افرا سفیران نجات خانواده و آموزش آنها نیز خواهند بود.

<div id="video-display-embed-code_7312694"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3290852/7312694?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما