شناسهٔ خبر: 51089420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

شایسته سالاری اساس پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی است/ راه برون از مشکلات استفاده از نیروی بومی و خلاق است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه شایسته سالاری اساس پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی است، گفت: برای حل و برون رفت از مشکلات موجود استان، استفاده از نیروهای مومن، جوان، خلاق، ولایتی، تحول گرا و متعهد به برنامه های رئیس جمهور محترم بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خباری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۸ آذر) در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان ایلام با حضور سردار وحیدی، وزیر کشور در سالن اجتماعات آیت الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام، اظهار کرد:مسئولیت در اسلام امانتی سنگین است که پذیرفتن و متحمل شدن آن برای انسان بسیار سخت است، چرا که پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی بر اساس شایسته سالاری است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه در دفاع مقدس رزمندگان ما این مسئولیت را به خوبی درک می کردند، افزود: این نکته نگاه ارزشمندی است چون رزمندگان ما، احساس مسولیت فرماندهی را درک می کردند و می دانستند که اگر چنانچه فرمانده در انجام  مسولیت و فرماندهی کوچکترین کوتاهی داشته باشد باید در روز قیامت جوابگو باشد.

وی با اشاره به توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) به  پیشگام بودن برخی برای مسولیت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر این فرد که برای پذیرش مسئولیت پیشگام می شود، احساس کند که برتر از او در آن جامعه وجود دارد،  درواقع به خدا، رسول خدا(ص) و جامعه اسلامی خیانت کرده است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر انسان کسی را در جمعی می خواهد به عنوان مسئول انتخاب کند، باید شایسته ترین را انتخاب کند و اگر به هر علتی  کسی را انتخاب کند که برتر از آن در جمعیت وجود دارد، در واقع غش در انجام وظیفه کرده است، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند  اگر کسی را به عنوان مسئول ۱۰ نفر انتخاب کنید در حالی کسی برتر از وجود دارد،  ‌غش به خدا، غش به رسول خدا(ص) و جامعه مسلمین انجام  شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نظام مسئولیت پذیری و‌ مسئولیت دهی در اسلام بر اساس نظام شایسته سالاری است، گفت: استان ایلام مشهد شهدا، الگوی مقاومت، ایثار و پایمردی، معبر زایران امام حسین(ع) و عتبات عالیات و مدخل زائران امام رضا(ع) و پایتخت خادمان اربعین حسینی است.

وی تصریح کرد: خدمت در این استان که مقتل و مشهد شهیدان است توفیقی است که خداوند نصیب برخی از بندگان خود می کند، مشروط بر اینکه خود را خادم مردم  و نه قیم و سرپرست آنان بدانند، در اینجا از همه نخبه ها و مدیرانی برای قرار گرفتن در مسند استانداری پیشگام شدند و خود و یا دیگران را مطرح کردند و پذیرفتند، قدردانی می کنم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: وزیر محترم کشور از نظر قانونی حق انتخاب دارد و  متناسب با شرایطی که دارد شایسته ترین را انتخاب کند و ما به انتخاب ایشان احترام می گذاریم، ایشان سابقه درخشانی در رده های مختلف مسئولیت و مدیریتی نظام اسلامی دارند و این امر به ما آرامش می بخشد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: اکنون فضای رقابت برای قرار گرفتن در مسند استانداری ایلام، پایان یافته است و امروز لازم است این فضای رقابت به فضای همدلی،  صمیمیت، وحدت و تلاش  در بین جامعه نخبگانی ما و صحنه تلاش و خدمت به مردم استان ایلام تبدیل شود.

وی تصریح کرد: آقای بهرام نیا روزگاری در مرز استان ایلام، مشغول پاسداری از انقلاب و اسلام بوده است، همرزم شهدا و بقیه الشهدا است و ما نیز با همین نگاه به ایشان می نگریم و به طور قطع ایشان همان مسئولیت را ادامه می دهد و در زمان دیگر و پست دیگر، از ایشان انتظار می رود که تحقق بخش شعارهای دولت سیزدهم و رئیس جمهوری محترم باشند و در مقیاس استانی این شعارها را تحقق ببخشد.

امام جمعه ایلام گفت: برای کارگزاران نظام اسلامی، نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر، بهترین دستورالعمل اجرایی است و نیاز داریم این دستورالعمل را پیش روی خود قرار دهیم  و در چارچوبه این آیین نامه خدمت گذار مردم باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: ظرفیت ها، مزیت ها و فرصت های زیادی استان در ایلام وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها به راحتی می توان مشکلات را حل کرد، از جمله ذخایر خدادادی نفت و گاز، زمینه های مساعد کشاورزی و دامداری، و مسیر عتبات عالیات و ظرفیت نیروی انسانی  توانمند جوان و خلاقی که در استان وجو دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: برای حل و برون رفت از مشکلات موجود استان، استفاده از نیروهای مومن، جوان، خلاق، ولایتی، تحول گرا و متعهد به برنامه های رئیس جمهور محترم بسیار مهم است و انتظار می رود که استاندار محترم، پس از اشراف بر وضعیت استان در اولین فرصت وضع مدیریتی استان تثبیت شود و برای اجرایی کردن مصوبات ریاست جمهوری در استان و برنامه های تحول زا  اقدام نمایند.

امام جمعه ایلام گفت: معظلات اساسی استان از جمله بیکاری مورد توجه قرار گرفته  و راهکار مشخصی برای برطرف کردن آن با استفاده از ظرفیت های بومی استان و اقتضایاتی که وجود دارد، در پیش گرفته شود، مردم انتظار دارند از ظرفیت بومی نیروهای جوان متعهد و متخصص استان استفاده شود و  برای به کار گیری کارگران و بیکاران استان در شرکت های که در استان وجود دارد، اولویت جذب به نیروهای بومی باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار  یادآور شد: ارتباط  مستقیم مراکز علمی و دانشگاه های استان با دستگاه های اجرایی از ضروریات است که می تواند در شناسایی مسائل و مشکلات کمک کند امیدواریم این ارتباط عمیق تر شود.

وی با تقدیر از تلاش و فعالیت های« محمد نوذری» استاندار سابق، گفت: ایشان در شرایط سخت کرونا و محدودیت اعتبار پذیرای مسولیت استانداری استان شدند که با تلاش و اخلاص، چندین سال به عنوان خادم اربعین حسینی، گمنام در کنار دیگر خادمین تلاش کردند، مزد کار ایشان زیارت مقام معظم رهبری از برکت برگزاری کنگره شهدای استان بود و در این دیدار نیز ایشان، آخرین نیازمندی های استان را به محضر مقام معظم رهبری رساندند، حسن ختام فعالیت ایشان نیز اجرای کنگره شهدا استان بود و  این نیز می تواند طلوعی مبارک برای استاندار جدید باشد که کارشان با کنگره سه هزار شهید استان آغاز کنند.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از تلاش های ۹ ماه محمد نوذری، استاندار سابق، با حضور وزیر کشور و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان، «حسن بهرام نیا» به عنوان استاندار جدید استان ایلام معرفی شد.

نظر شما