شناسهٔ خبر: 51088352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای وال استریت ژورنال از نتیجه مذاکرات وین

وال استریت ژورنال با طرح این ادعا که این مذاکرات نتیجه چندانی نخواهد داشت، نوشت: صرف نظر از اینکه واشنگتن چقدر پول آزاد می‌کند یا مقامات دولت بایدن هر گونه گفت‌وگوهای بعدی را به عنوان گام‌های مهم به سوی راه حل دیپلماتیک توصیف می‌کنند، ایران امتیازی به آمریکا نمی‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مذاکرات کنترل تسلیحات بین ایران و قدرت‌های بزرگ امروز دوشنبه با غیبت قابل توجه آمریکا در اتاق مذاکرات  از سر گرفته می‌شود. به اصرار تهران، هیأت ایالات متحده دور میز نمی‌نشیند - اعضای آن باید در اتاقی منتظر بمانند تا از سوی اروپایی‌ها مطلع شوند. ایرانی‌ها همیشه از تحقیر آمریکایی‌ها، لذت برده‌اند.

وال استریت ژورنال با طرح این ادعا که این مذاکرات نتیجه چندانی نخواهد داشت، نوشت: صرف نظر از اینکه واشنگتن چقدر پول آزاد می‌کند یا مقامات دولت بایدن هر گونه گفت‌وگوهای بعدی را به عنوان گام‌های مهم به سوی راه حل دیپلماتیک توصیف می‌کنند، ایران امتیازی به آمریکا نمی‌دهد. برنامه‌های اتمی ایران به سرعت به پیشرفت خود ادامه خواهد داد، زیرا دولت ایالات متحده قصد ندارد آنچه را که توافق هسته‌ای اوباما اعطا کرده است، لغو کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: توسعه سانتریفیوژهای با بازده بالا، کلید برنامه غیرقابل توقف ایران است. جمهوری اسلامی توانایی عجیبی در پیشبرد آرزوهای خود و از بین بردن خطوط قرمز آمریکا بدون تسلیم در برابر تحریم‌ها از خود نشان داده است.

نظر شما