شناسهٔ خبر: 51087525 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه نهمین پیاده روی فضایی ناسا را ببینیم؟

فضانوردان ناسا قصد دارند تا برای بار نهم در فضا پیاده روی کنند که این برنامه از طریق سایت رسمی این سازمان پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از digitaltrends، ناسا در حال آماده شدن برای راهپیمایی فضایی دیگری در ISS است. این نهمین فعالیت از این نوع در سال جاری است. توماس مارشبرن و کایلا بارون که به تازگی وارد ایستگاه فضایی بین المللی شده‌اند، روز سه‌شنبه ۳۰ نوامبر از آن جا خارج می‌شوند تا روی یک سیستم آنتن معیوب کار کنند. ناسا گفت:" این دو فضانورد با همکاری هم یک سیستم آنتن باند S معیوب را با یک سیستم یدکی جایگزین می‌کنند. اگرچه این موضوع تأثیر محدودی بر عملکرد ایستگاه دارد، اما بهترین زمان برای جایگزینی اکنون است."

راهپیمایی فضایی

این برنامه پنجمین فعالیت مارشبرن خواهد بود. او در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز پیاده روی را تجربه کرده بود. این اولین ماموریت فضایی بارون است. جدیدترین راهپیمایی فضایی ISS سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد. فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام توماس پسکت و آکیهیکو هوشید از آژانس فضایی ژاپن این کار را انجام دادند.

ناسا از راه‌های مختلفی از جمله وب سایت خود پوشش زنده پیاده روی فضایی را ارائه می‌دهد. پخش زنده در ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت شرقی روز سه شنبه ۳۰ نوامبر آغاز می‌شود. مارشبرن و بارون در حدود ساعت ۷:۱۰ صبح از ایستگاه هوایی Quest خارج می‌شوند. این پیاده‌روی فضایی حدود شش ساعت و نیم طول می‌کشد. پخش زنده ویدئویی شامل چندین دوربین از جمله دستگاه‌های نصب شده بر روی لباس فضانوردان است. همچنین امکان ارتباط صوتی بین فضانوردان و مرکز کنترل مأموریت وجود دارد.

ناسا

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما