شناسهٔ خبر: 51086951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور با میزبانی استان فارس و سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، ۱۰ آذرماه با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدکاظم موسوی اظهار داشت: این یادواره با همکاری سپاه فجر استان فارس، دادگستری کل استان، سازمان بسیج حقوقدانان، مرکز وکلاء و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور مسئولان عالی رتبه قضایی و اجرایی کشور روز چهارشنبه دهم آذرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه نسل جوان انقلاب است گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست» وظیفه اصلی امروز ما اهمیت دادن به این فضیلت بزرگ است.

موسوی بیان کرد: با چنین اقدامات فرهنگی در چنین برهه مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی به دشمنان خود هشدار می‌دهیم که حق مردمان سرافراز این مرز و بوم حتی به قیمت تقدیم ارزشمندترین گوهر وجودی‌مان که پیش از این نیز در جنگ هشت ساله به اثبات رسانده‌ایم زایل و ضایع شدنی نیست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه عرصه ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهداء(ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش‌های الهی را برعهده گرفته‌اند، تصریح کرد: در این میان شهدای حقوقدان نقش برجسته‌ای در تاریخ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته‌اند که با برگزاری این یادواره و ضمن تقویت روحیه ایثار و شهادت، مقاومت، جهاد و  ازخودگذشتگی برای میهن اسلامی شناسایی و ارائه الگوهای ارزشی به جامعه حقوقی کشور، معرفی شهداء حقوقدان ایران به مردم و گفتمان‌سازی شهادت به‌عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های فرهنگ و منش ایثار در میان جامعه حقوقی کشور سرلوحه ما در برگزاری این یادواره است.

موسوی افزود: فعالیت کمیته‌های مختلف برگزاری این یادواره از ماه‌های قبل آغاز شده و فضای مناسبی برای میزبانی استان فارس در یادواره شهدای حقوقدان در استان فارس فراهم شده است.

وی با تقدیر از همه تلاشگران و خادمان شهداء و همچنین سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ بیان کرد: استان فارس کانون حرکت‌های نوین فکری و فرهنگی است و در همین راستا حقوقدانان بسیجی فارس نیز با برگزاری این یادواره ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، گام اول در برگزاری سلسله اقدامات فرهنگی ویژه شهدای حقوقدان در کشور را برداشته‌اند.

به گزارش تسنیم، در یادواره شهداء حقوقدان جنوب کشور که به میزبانی شیراز و با حضور معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه 10 آذرماه برگزار می‌شود، خانواده معظم شهدای حقوقدان از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند. 

انتهای پیام/424 / ز

نظر شما