شناسهٔ خبر: 51086328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

هیئات مذهبی پایگاه تصمیم سازی فرهنگی و رسیدگی به مشکلات هستند

میامی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی پایگاه‌های اجتماعی تصمیم سازی فرهنگی و رسیدگی به مشکلات هستند، گفت: هرگاه نیاز به کمک باشد هیئات آماده و در میدان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی در آئین تقدیر از برگزار کنندگان مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ و هیئت‌های مذهبی میامی همزمان با صبح دوشنبه به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ مساحت یکی از بزرگترین استان‌های کشور است اما از لحاظ جمعیت رتبه آخر را دارد، ابراز داشت: این امر سبب شده تا دستگاه‌های اجرایی و اداری و فرهنگی با کمترین نیرو و امکانات و بودجه و اعتبارات باید بیشترین وقت، انرژی و کار را صورت دهند در نتیجه کار فرهنگی کردن در چنین استان‌های دشواری است.

وی با بیان اینکه حجم کارهای فرهنگی در حوزه تبلیغ دینی در هشت شهرستان وسیع استان سمنان بسیار زیاد است، افزود: علی رغم این مسائل خوشبختانه همیت خوبی در زمینه ترویج فرهنگ دینی در این استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسئولان موکب‌های اربعین حسینی در زمینه گرامی داشت یاد اربعین و همچنین برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی ۱۴۰۰ زحمات بسیاری را کشیدند، تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی چراغ مراسم دینی ما را روشن نگه داشته و این رسالت بزرگی برایشان است.

عبدالهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین در حقیقت یک پدیده تازه در سطح استان بود که اجرای آن با حضور مواکب و هیئت‌های عزاداری و مذهبی استان سمنان و بالتبع میامی جز با حضور پرشور و خالصانه مردم در صحنه میسر نبود، بیان کرد: در تمام شهرهای استان سمنان و تعدادی از روستاها میزبان مراسم جاماندگان اربعین حسینی بودند و خوشبختانه شرایط استقبال از آن به اندازه‌ای بود که مسئولان استانی از حضور مردم غافلگیر شدند.

وی با بیان اینکه مردم چند سالی است که از زیارت محروم بودند و همچنین عشق ویژه‌ای از اهل بیت (ع) در دل دارند، به محض صدور فراخوان سیلی از مواکب و هیئت‌ها و مردم به صحنه آمدند تا مراسم درخشانی را شاهد باشیم، بیان داشت: این مراسم معنوی یک بار دیگر نشان داد که مردم ما چه علاقه‌ای به اهل بیت (ع) دارند و هر گاه که در میدان باشند، شگفتی خلق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه اربعین حسینی و موکب‌ها در واقع باید پایگاه اجتماعی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم شود، افزود: در خیلی از حوزه‌های اجتماعی که مسئولان نیاز به کمک دارند، یکی از خالص‌ترین کمک‌ها قطعاً هیئت‌های مذهبی و مواکب خواهند بود و ما نیز در سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنیم تا هویت اجتماعی موکب‌های امام حسین (ع) را تقویت کنیم تا با ظرفیت عظیمی که شبکه هیئت‌ها مواکب دارند، بارها و گام‌های بهتر و بیشتری را برای خدمت به مردم بردارند.

به گزارش مهر، در پایان این مراسم از فعالان هیئت‌های مذهبی و موکب داران فعال در بخش راهپیمایی جاماندگان حسینی سال ۱۴۰۰ در شهرستان میامی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما