شناسهٔ خبر: 51085174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتحادیه عرب اقدام هرتزوگ در هتک حرمت مسجد ابراهیمی را محکوم کرد

اتحادیه عرب اقدام رئیس رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل و ورود به آن را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، اتحادیه عرب اقدام «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل و ورود به آن را محکوم کرد.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اقدام هرتزوگ را بی احترامی به احساسات مسلمانان، نقض قوانین بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد خواند.

این اتحادیه تاکید کرد اقدام هرتزوگ در راستای اصرار مقامات رژیم اشغالگر برای یهودی سازی مکان‌های مقدس اسلامی و مسیحی صورت می‌گیرد که به معنای بی توجهی و تحریک احساسات مسلمانان و مقدسات آنان و نقض آشکار و فاحش قوانین بین الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

اتحادیه عرب همچنین طرح‌های شهرک سازی در شهر الخلیل از زمان ساخت شهرک «کریات اربع» در مرکز این شهر را محکوم و تاکید کرد احداث شهرک‌های صهیونیستی در اطراف مسجد ابراهیمی از طریق کوچ اجباری، تبعیض نژادی، یهودی سازی و مصادره خانه‌های شهروندان فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد.

نزدیک به ۴۰۰ شهرک نشین افراطی در شهرک کریات اربع ساکن هستند که با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به اشکال مختلف خشونت و تروریسم علیه فلسطینی‌ها اقدام می‌کنند.

اتحادیه عرب تصریح کرد: حملات به شهر الخلیل به ویژه حرم ابراهیمی که آخرین مورد آن اقدام «اسحاق هرتزوگ» در هتک حرمت این مسجد است، تاییدی بر پافشاری رژیم صهیونیستی بر تجاوزگری و نژاد پرستی و تداوم رسمی و سازمان یافته تروریسم علیه ملت فلسطین، حقوق و مقدسات آنان است.

اسحاق هرتزوگ عصر دیروز (یک‌شنبه) به مناسبت عید یهودی موسوم به عید الانوار (روشنایی) برای روشن کردن شمع حانوکا وارد مسجد ابراهیمی در الخلیل شد که این اقدام وی با محکومیت‌ها و هشدار‌های فلسطینی‌ها و کشور‌های عربی از جمله اتحادیه عرب مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما