شناسهٔ خبر: 51083760 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در آیین دانشگاهی نخستین سال‌گرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده ؛

دکتر زالی: دکتر فخری‌زاده شجاعت علمی را در سایه‌ی جسارت علمی مطرح کرد ‏

دکتر علی رضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین دانشگاهی نخستین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور که روز یک‌شنبه ۷ آذر در تالار ‏همایش‌های بین المللی دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ‏برگزار شد، به تشریح اسطوره این شهید دانشمند پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا فسا به نقل از مفدابهشتی- هم‌زمان با سال‌گرد شهادت دکتر محسن فخری‌زاده مراسم آیین دانشگاهی بزرگ‌داشت این دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدمهدی تهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و دیگر مسؤولان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

دکتر علی‌رضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیان کرد: «امروز شهید فخری‌زاده شهیدی‌ست که نشان داد شجاعت علمی در سایه‌ی جسارت علمی برقرار می‌شود. مصداق ترویج و تحکیم علوم ترجمانی و بین دانشی‌ست که مفهموم آن، شهید فخری‌زاده بود. ژرف‌اندیشی و بحث ورود به بحران‌های پیچیده‌ی فیزیک و نگاه موحدانه و توحیدی به علم فیزیک از جنبه‌های اصلی شخصیت شهید فخری‌زاده است.»

وی افزود: «برای رسیدن به چنین جایگاه علمی، داشتن روحیه‌ی عطوفانه و مهرورزانه از شهید فخری‌زاده شگفتی‌آور است. در کنار هم قرار گرفتن این ساحت‌های شخصیتی، اکنون در دانشگاه علوم پزشکی مطرح می‌شود.»

رییس‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به دست‌آوردهای علمی و دفاعی شهید فخری‌زاده بیان کرد: «در روزهای سخت آغازین کرونا که جهان با کمبود تست کرونا مواجه بود، حدود اسفند ۹۸ شهید فخری‌زاده کاری بزرگ و سترگ را به سرانجام رساند و به ساخت تست کووید-۱۹ دست زد، که باید اذعان داشت این تست‌ها از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردارند.»

دکتر زالی افزود: «یکی از مقدم‌ترین کارها را در زمینه‌ی کشف واکسن کرونا شهید فخری‌زاده انجام داد، که در اواخر اسفند ماه مجموعه‌ی سپند با کار عالمانه‌ی شهید فخری‌زاده کلید خورد. افتخار این را داریم که پلتفرم واکسن فخرا کاملاً ایرانی‌ست. ما با ۳۵ هزار نمونه‌ای که از مبتلایان ایرانی دریافت کردیم، واکسن را در خرداد ۹۹ به سرانجام رساندیم که البته این جزو دست‌آوردهای شهید فخری‌زاده است و مدیون این شهید والامقام هستیم.»

زالی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: «هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت آن‌لاین در حال دیدن این مراسم هستند و به مقام این شهید ادای احترام می‌کنند.»

انتهای خبر

خبرنگار: محدثه نعمتی

نظر شما