شناسهٔ خبر: 51081801 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

کمرانی: دختران تکواندو به توانایی‌های خود ایمان آوردند/ مسابقات ریاض ارتقاء چشمگیری در رنکینگ المپیکی را به همراه دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: کسب مدال دختران تکواندو کشورمان در رقابت‌های آزاد جهانی و در این مقطع زمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود چراکه احساس می‌کنم دیگر به توانایی‌های خود ایمان آوردند.

صاحب‌خبر -

مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان با اشاره به اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان 2021 – ریاض در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: این رقابت‌ها با توجه به امتیازات بالا در ارتقاء تکواندوکاران کشورمان در رنکینگ المپیکی تاثیر به سزایی داشت؛ بچه‌هایی که موفق به کسب مدال شدند قطعا جایگاه بسیار بهتری در رده‌بندی جدید پیدا می‌کنند و با امتیازات این رویداد بستر خوبی برای حضور ما در مسابقات گرندپری فراهم می شود.

وی افزود: امتیازات بالای این رویداد، تکواندوکاران خوبی از سراسر جهان را برای حضور در این رقابت‌ها ترغیب کرده بود و سطح فنی به قدری خوب بود که برخی از المپین‌ها هم از کسب مدال بازماندند؛ خدا را شکر دختران تکواندو کشورمان با کسب مدال در این رقابت‌ها توانستند تجربه خوبی دست آورند البته ناگفته نماند که با وجود توانمندی باقی بچه‌ها شرایط داوری برای ما واقعا سخت بود، به دشواری امتیاز گرفتیم و توانستیم مدال کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با اشاره به حریفان تکواندوکاران کشورمان در این رقابت‌ها گفت: با ترکیبی هشت نفره در شش وزن در این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم که خدا را شکر با عبور از بهترین های جهان موفق به کسب مدال طلا توسط زهرا شیدایی، دو برنز توسط کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی شدیم و در رده سوم این رقابت ها قرار گرفتیم که برای تیم جوان ایران این موضوع خیلی خوب است؛ باقی ملی‌پوشان هم که حذف شدند و دستشان از کسب مدال کوتاه ماند حریفانشان به فینال راه پیدا کردند.

کمرانی در توضیح مبارزه کوثر اساسه در مرحله نیمه‌نهایی گفت: حق کوثر در مرحله نیمه‌‌نهایی به خاطر مشکل در سیستم کلاه واقعا ضایع شد و سه ضربه مسلّم او ثبت نشد. در راند دوم برای تست کلاه کارت کشیدیم و اساسه سه تا چهار ضربه زد تا دفعه چهارم امتیاز ثبت شد چون امتیاز کلاه آمد در راند سوم که امتیازات نمی آمد دیگر نمیتوانستم اعتراض کنم تا کلاه عوض شود و با توجه به اختلاف امتیاز کمی که داشتیم نمی‌‌خواستم کارت بکشم تا اخطار نگیریم. بدون شک اگر به فینال راه پیدا می‌کرد می‌توانست نماینده بزریل را شکست دهد چراکه واقعا تلاش کرده بود، در شرایط ایده آلی به سر می‌برد و از نظر بدنی و روانی هم در اوج آمادگی قرار داشت. ملیکا میرحسینی هم با وجود شایستگی در راند طلایی نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و واقعا حیف شد.

وی اینطور ادامه داد: کسب مدال دختران تکواندو کشورمان در این مقطع زمانی از اهمیت بالایی برخوردار بود چراکه احساس می‌کنم دیگر به توانایی‌های خود ایمان آوردند. هرچند که از سال 1398 این اتفاق افتاده و نوید یک تیم منجسم و قدرتمند را داده بودم اما با شیوع کرونا این موضوع کمی به تعویق افتاد. اکنون بچه‌ها از نظر فنی در جایگاه خوبی قرار دارند و با مدال‌‌هایی که در این رویداد کسب کردند شرایط روانی آنها بسیار بهتر شده است هرچند که هنوز اشکالاتی دارند، باید بر روی بخش فنی و آمادگی جسمانی تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم در رویداد بعدی یعنی مسابقات جهانی که 140 امتیاز دارد امتیازات خوبی بدست آوریم.

سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان خاطرنشان کرد: امتیاز این رقابت‌ها ارتقاء جایگاه تکواندوکاران در رده بندی فدراسیون جهانی را به همراه دارد؛ زهرا شیدایی با کسب این 40 امتیاز حداقل صد پله صعود خواهد داشت، بین رده چهل تا پنجاه قرار می‌گیرد و با حضور در یک تا دو تورنمنت می‌تواند در میان 30 نفر اول رنکینگ قرار بگیرد؛ ملیکا هم با احتساب امتیازات این رویداد در میان 30 نفر برتر دنیا جای می‌گیرد و می‌توانیم حضور دختران ایرانی را در رقابت‌های گرندپری شاهد باشیم.

کمرانی در پایان گفت: هفته آینده رقابت‌های آزاد کشوری را پیش رو داریم؛ بلافاصله بعد از یک هفته مسابقات انتخابی تیم‌ملی تکواندو را برگزار خواهیم کرد و بعد از آن با یک برنامه‌ریزی دقیق اردوی آماده سازی را برای حضور در مسابقات جهانی آغاز می‌کنیم. به دنبال برپایی اردوی مشترک با تیم روسیه در بهمن‌ماه هستیم و پس از آن هم حضور در تورنمنت را در نظر داریم تا بچه‌ها با کسب امتیازات شرایط راحت‌تری در جدول رقابت‌های جهانی داشته باشیم.

نظر شما