شناسهٔ خبر: 51077482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون اروپا: باید در برابر اومیکرون زمان خرید

تهران – ایرنا - رییس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا باید برای مهیا شدن و ارزیابی کامل پیامدهای سویه جدید ویروس کرونا و به خصوص افزایش نرخ واکسیناسیون، زمان بخرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که اورسولا فون در لاین، در جریان سفر به لتونی، افزود که سویه اومیکرون را جدی گرفته است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما می دانیم که فرصتمان اندک است. دانشمندان و تولیدکنندگان به دو تا سه هفته زمان نیاز دارند تا درک درستی از کیفیت جهش های سویه اومیکرون به دست آورند.

رییس کمسیون اروپا  با تکرار توصیه هفته پیش کمیسیون در مورد تزریق دزهای تقویتی به شهروندان اتحادیه اروپا گفت که زمان باید صرف تمرکز بر اقدام های احتیاطی، به ویژه افزایش نرخ واکسیناسیون و تزریق دزهای یادآور شود.

فون در لاین یادآور شد که کمیسیون اروپا به دنبال هماهنگ ساختن واکنش اتحادیه اروپا به همه‌گیری است، در ماه مه سومین قرارداد را با  شرکت های فایزر و بایونتک برای خرید بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دز واکسن منعقد کرده است.

او گفت که این قرارداد شامل بندی است که بر اساس آن اگر سویه ای واکسن گریز شد و در برابر واکسن‌های موجود مقاوم بود، شرکت‌های واکسن ساز فرآورده خود را ظرف ۱۰۰ روز با سویه جدید تطبیق می‌دهند.

رییس کمیسیون اروپا گفت که در کنار امید به بهبود شرایط باید برای وخامت اوضاع آماده بود.

وی گفت: اکنون  فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش تماس ها، واکسیناسیون و تزریق دز یادآور در صدر اولویت هاست.

نظر شما