شناسهٔ خبر: 51076901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ماجرای تغییر کاربری یک کارخانه + فیلم ماجرای تعطیلی قدیمی‌ترین کارخانه نخ ریسی در مازندران +فیلم

آیا یکی از قدیمی‌ترین کارخانجات نساجی کشور تعطیل و بدنبال تغییر کاربری است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شرکت تولیدی نخ شمال در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و در منطقه توسکاتک قرار گرفته است، منطقه‌ای که به دلیل نزدیکی به پارک سیسنگان، ساحل دریا، جنگل‌های صلاح الدین کلا و شهرک‌های تفریحی به یکی از جاذبه‌های سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز تبدیل شده است.

شرکت تولیدی نخ شمال که از سال ۱۳۶۱ با ۹۰ کارگر در زمینه نخ ریسی در همین منطقه فعالیت خود را آغاز کرده بود اکنون به گفته شهروند خبرنگار ما، تعطیل و زمین این کارخانه نیز تغییر کاربری داده و فروخته شده است.

به گفته این شهروند خبرنگار، فعالیت این شرکت که یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های حوزه نخ ریسی کشور است بعد از چهل سال تعطیل و همه کارگران آن بیکار شدند.

<div id="video-display-embed-code_15194794"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7981155/15194794?width=400&height=300"></script></div>

 

بیشتر بخوانید:

ماجرای تعطیلی قدیمی‌ترین کارخانه نخ ریسی در مازندران +فیلم

یوسف نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه کارخانه نخ شمال تولید کننده نخ استرج است، گفت: فعالیت این کارخانه در سال‌های متمادی فراز و فرود‌های زیادی داشت.

او افزود: مدیران این کارخانه از ۷ سال قبل در مدیریت مجموعه به مشکل برخورد کردند و با مشکلات مالی مواجه شدند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بدهی‌های خارج از بنگاه این کارخانه زیاد شد، ادامه داد: طلبکاران در آن سال‌ها از مدیر کارخانه شکایت کردند و کارخانه نیز به شکل کارمزدی مشغول به ادامه فعالیت شد.

یوسف نژاد گفت: برای حل مشکل این کارخانه کارگروه‌های مختلف و کمیسیون حمایت قضایی با حضور دادستان و نمایندگان بانک‌ها برگزار و برای پرداخت بدهی این کارخانه به صاحبان این شرکت مهلت داده شد.

او افزود: مدیران کارخانه به دلیل مشکلاتی که داشتند تصمیم می‌گیرند فعالیت کارخانه را متوقف کنند و پس از این تصمیم، جلسه‌ای با حضور فرماندار برگزار و بازدید‌هایی از کارخانه نیز انجام شد.

مخالفت با تغییر کاربری

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مدیران شرکت تولیدی نخ شمال انگیزه لازم برای ادامه فعالیت ندارند، مساحت این کارخانه را دو هکتار اعلام کرد و افزود: یک هکتار از فضای این کارخانه باغ و از بخش صنعتی جدا بود که سال‌های قبل برای پرداخت بدهی‌های بانکی واگذار شده بود.

یوسف نژاد ادامه داد: یک هکتار از فضای این کارخانه نیز زمین محصور شده‌ای است که کارخانه و ماشین آلات در آن وجود دارد و مدیران کارخانه بدنبال تغییر کاربری این بخش هستند.

او با بیان اینکه این اداره با توجه به کمبود زمین در منطقه، مخالفت خود را به شکل مکتوب با تغییر کاربری زمین‌های این کارخانه به فرمانداری اعلام کرده است، گفت: برای حل مشکل این کارخانه باید بازسازی و نوسازی انجام و ماشین آلات نو وارد این واحد صنعتی شود اما مهمترین رکن برای اجرای این برنامه ها انگیزه سرمایه گذار است و اگر آن‌ها تمایل به ادامه فعالیت نداشته باشد این فرمول‌ها پاسخ نمی‌دهد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه رویکرد ما مخالفت با تغییر کاربری است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که زمین‌های صنعتی را حفظ کنیم، افزود: این شرکت به شکل کارمزدی تا ماه قبل فعال بود و در نهایت با ۲۵ پرسنل تعطیل شد.

یوسف نژاد گفت: مدیران این شرکت درخواست تسهیلات بانکی دارند که اعلام کردیم باید آن‌ها یک قدم برای تسویه بدهی‌های غیرجاری خود بردارند تا حاکمیت نیز برای فعال کردن این واحد اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام / ک

نظر شما