شناسهٔ خبر: 51076591 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حیدری:

دستورالعمل دز سوم واکسن صادر شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت در مورد تزریق دز سوم و نوع واکسن، گفت: نوع واکسن برای دز سوم مشخص شده و از این بابت دستورالعمل لازم صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از سویه جدید ارائه دادیم و رئیس جمهور نیز دستورات لازم را صادر کردند.

وی با عنوان این مطلب که مراقبت‌های مرزی آغاز شده است، افزود: تجربه جهانی بیشتر شده است و همه کشورها پذیرفته‌اند تبادل اطلاعات داشته باشند.

حیدری در مورد طرح قرنطینه هوشمند که از اول آذر اجرایی شده است، ادامه داد: اطلاعات افرادی که واکسن زده‌اند، در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و آنها باید بر اساس همین اطلاعات نسبت به صدور بلیت و اجازه سفر، اقدام کنند.

وی در پاسخ به افرادی که مخالف تزریق واکسن هستند، افزود: نگرانی کسانی که واکسن نمی‌زنند، ناشی از چند نکته است. نخست، اگر نگران واکسن خارجی هستند، از واکسن‌های تولید داخل استفاده کنند. دوم، استدلال مخالفان واکسن برای بروز عارضه است که باید گفت تا کنون ۱۰۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

حیدری گفت: تأثیر واکسن در ایمنی جامعه موضوعی است که ثابت شده و درخواست ما از افرادی که واکسن نزده‌اند، این است که حتماً واکسن بزنند.

وی افزود: تنها راه ما برای کنترل بیماری، بعد از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که مردم خسته شده‌اند و باید هر چه زودتر ایمنی در جامعه شکل بگیرد و به روزهای عادی باز گردیم، افزود: از واردات واکسن بی نیاز شده‌ایم.

حیدری در مورد تزریق دز سوم و نوع واکسن، گفت: نوع واکسن برای دز سوم مشخص شده و از این بابت دستورالعمل لازم صادر شده است.

نظر شما