شناسهٔ خبر: 51076538 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

برنامه‌های بلندپروازانه شیائومی برای ورود به حوزه تولید خودروهای الکتریکی

مصطفی عسگری

آژانس توسعه‌ی اقتصادی Beijing E-Town تأیید کرد کارخانه‌ی آتی تولیدکننده‌ی خودروهای برقی شیائومی سالانه حداکثر ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهد ساخت.

صاحب‌خبر -

پس از کناررفتن هواوی از بازار جهانی، شیائومی به یکی از غول‌های چینی دنیای فناوری تبدیل شد. این شرکت به‌دلیل جاه‌طلبی خود همیشه سعی می‌کند بهتر از رقبایش باشد. مارس گذشته بود که شیائومی برنامه‌های خود درباره‌ی خودروهای الکتریکی را اعلام کرد و به‌نظر می‌رسد این شرکت فکرهای بزرگی در سر دارد.

به‌گزارش انگجت و به‌نقل از رویترز، آژانس توسعه‌ی اقتصادی Beijing E-Town تأیید کرده است که شیائومی کارخانه‌ی خودروهای برقی در این شهر خواهد ساخت که می‌تواند سالانه حداکثر ۳۰۰ هزار خودرو تولید کند. این کارخانه در دو فاز ساخته و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

آژانس مذکور اضافه کرد این شرکت دفتر مرکزی، بخش تحقیقات و فروش خود را نیز در پکن راه‌اندازی خواهد کرد. شیائومی درحال‌حاضر قصد دارد از فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود برای کمک به فروش خودرو استفاده کند.

هنوز ناشناخته‌های زیادی برای استراتژی خودرو شیائومی وجود دارد؛ ازجمله مدل‌های اولیه و توسعه‌ی بین‌المللی که هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از آن‌ها در دست نیست.

این برند موفق دنیای فناوری انتظار دارد در مدت ۱۰ سال معادل ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند؛ اما جزئیات زیادی فراتر از آن به‌اشتراک گذاشته نشده است. این خبرها نشان می‌دهند شیائومی قصد دارد به تولیدکننده‌ای مهم در صنعت خودروهای برقی تبدیل شود که نه‌تنها با رقبای چینی مانند Nio و Xpeng، بلکه با خودروسازان خارجی مهم مانند تسلا رقابت می‌کند.

نظر شما