شناسهٔ خبر: 51076357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان مطرح کرد؛

برخورد سختگیرانه و بدون اغماض با مجرمان پرونده‌های مهم در لرستان

خرم‌آباد- رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان گفت: احکام بسیار سنگینی برای پرونده‌های قتل، حمل سلاح و سرقت‌های مسلحانه داریم و بدون هیچ اغماضی با مجرمان این حوزه برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن دارایی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در دادگاه کیفری یک استان که براساس قانون متولی رسیدگی به جرایم مهم است و با سه قاضی اداره می‌شود، جرایمی مثل قتل، سرقت‌های مسلحانه، حمل و نگهداری سلاح و… رسیدگی می‌شود؛ اظهار داشت: رویکرد ما در برخورد با این جرایم یک رویکرد بسیار سخت گیرانه است.

وی تصریح کرد: احکام بسیار سنگینی در خصوص پرونده‌های قتل، سلاح و مهمات و… داریم و بدون هیچ اغماضی با مجرمان برخورد می‌شود و نگاه سخت گیرانه داریم.

رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک لرستان با بیان اینکه در سرقت‌های مسلحانه وقتی مواجه می‌شویم با کسی که سابقه دار است و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد از مجازات تبعید در کنار مجازات‌های سنگین هم استفاده می‌کنیم، یادآور شد: در حوزه سلاح و مهمات حداقل مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت قضائی از مطبوعات و خبرنگاران اظهار داشت: شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرجع رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی نیز هست و ‬از زمان تصدی بنده در این شعبه یک محکومیت هم برای مطبوعات نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دوستانی بودند که دلیل علیه آنها بود اما از طرفین دعوت کردیم و با رضایت مسئله را ختم به خیر کردیم، تصریح کرد: در موارد اینچنینی و پرونده‌های مطبوعاتی کیفر خواست صادر شده است اما به دلیل اینکه شهامت را از خبرنگار نگیریم نگاه ما به مطبوعات نگاهه حمایتی بوده و محکومیتی نداشته‌ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که دوستان بخواهند از این وضعیت سو استفاده کنند، به هر روی فعالان رسانه‌ای تکالیفی از لحاظ اخلاقی و قانونی دارند و باید مراقب مطالبی که انعکاس می‌کنند باشند.

دارایی بر همکاری و تعامل رسانه‌ای حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با خبرنگاران گفت: اینکه بتوانیم آگاهی‌های عمومی را از حیث تهدید برخی از آسیب‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنیم جنبه پیشگیرانه دارد؛ لذا فعالان رسانه‌ای در این حوزه باید مسلط باشند و با نهادهای فعال در این زمینه ارتباط داشته باشند.

نظر شما