شناسهٔ خبر: 51075497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عین الهی:

دانشگاه نباید فقط به فکر کسب درآمد باشد

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه‌های ما نباید ویترین و فقط به فکر کسب درآمد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین الهی وزیر بهداشت در آئین نخستین سالگرد دانشمند شهید محسن فخری زاده که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: شهید فخری زاده توسط دشمن مورد هدف قرار گرفت تا به نظرم مقدس جمهوری اسلامی صدمه بزند. در تاریخ هیچ چیزی محو نخواهد شد. نخبگانی بودند که با تهاجم دشمن هشت سال در دوران جنگ مقاومت کردند.

او ادامه داد: بزرگترین سرمایه های ما نخبگان هستند. با تلاش بیشتر می توان اثر منفی دشمنان را خنثی کرد. در تهاجم شیمیایی دشمن ما هیچ گونه تجربه برای درمان این بیماری در دوران جنگ نداشته ایم اما نخبگان با تلاش توانستند درمان بیماران شیمیایی را دادند. ۱۳۲۰ مرکز واکسیناسیون در کشور تشکیل و لایه های مختلف جوان ولایت مدار خودش را نشان دادم این واقعیت کشور ما است. جوانان باید شهید فخری زاده را الگوی خودشان قراردهند و باید فضای رشد برای تربیت جوانان و تبدیل آنان به مردان جهادی برای خدمت به مردم ایجاد کنیم.

او بیان کرد: دشمن با تحریم های ناجوانمردانه فشار زیادی را وارد می کند وظیفه جوانان و نخبگان کمک به مردم است و نخبگان باید تلاش بیشتری انجام دهند و دانشگاه نباید فقط به فکر کسب پول باشد.

او بیان کرد: گام دوم انقلاب باید جدی تر دنبال شود و موفقیت ما در همین راه است.کشور دارای ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی است تا محصولات دانش بنیان به رفع نیاز مردم اقدام کنند. دانشگاه های ما نباید ویترین باشند بلکه باید به فکر رفع مشکلات مردم باشند. رشد علمی کشور به معنای مرگ بر آمریکا است.

او افزود: دشمن با علم ما مخالف است و امروزه نگاه ما باید به داخل باشد. شهید فخری زاده نمونه عملی «ما می توانیم» است. با شعار ما می توانیم ۱۰۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است و ما تمام واکسن های دنیا را با پلتفرم های مختلف در کشور تولید می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما