شناسهٔ خبر: 51074538 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در نامه معاون بهداشتی وزارت بهداشت مطرح شد

حق‌الزحمه دانشجویان واکسیناتور ساعتی(۱۵ هزار تومان) تعیین شد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه خود به دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حق الزحمه دانشجویان مشارکت کننده در طرح واکسیناسیون سراسری کرونا را ساعتی ۱۵۰ هزار ریال (۱۵ هزار تومان) اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دکتر کمال حیدری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نامه‌ای به دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موضوع مشارکت دانشجویان در طرح واکسیناسیون کشوری را پاسخ داده است.

در این نامه آمده است: «در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی مبتنی بر واکسیناسیون عمومی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون جهت تسهیل و تسریع در روند واکسیناسیون کووید - ۱۹ راه اندازی و مقرر شد دانشگاه های علوم پزشکی از همه امکانات دانشگاه در این راستا استفاده کنند.

یکی از نکات راهبردی بهره گیری از نیروهای دانشجو در رشته های مرتبط با این موضوع بود که خوشبختانه با حضور همه جانبه دانشجویان و فعالیت‌های بی شائبه آنان، شاهد پیشرفت های زیادی در عملکرد پایگاه های تجمیعی در امر واکسیناسیون بوده و هستیم که نقش دانشجویان در رسیدن به اهداف غیر قابل انکار است و باید به نحو متقضی از آنان تقدیر شود.

با توجه به اینکه حضور دانشجویان بر اساس کار دانشجویی معمولا صورت می پذیرد و حق الزحمه در نظر گرفته برای آنان پاسخگوی زحمات و همچنین هزینه های ایاب و ذهاب را نخواهد کرد، بنابراین با بررسی های صورت گرفته مبلغ حق الزحمه دانشجویان به صورت ساعتی ۱۵۰ هزار ریال (۱۵ هزار تومان) تعیین می شود.

امید است با مساعدت های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با تخصیص اعتبارات مربوط از سوی سازمان برنامه و بودجه به زودی جبران حداقلی زحمات دانشجویان صورت پذیرد.»

پیش از این دکتر حمیدرضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کار دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در حوزه واکسیناسیون گفته بود: دانشجویان علوم پزشکی که به عنوان واکسیناتور در واکسیناسیون کرونا همکاری کرده‌اند یک حق الزحمه تحت عنوان کار دانشجویی دریافت می‌کنند که در حال هماهنگی با معاونت بهداشتی برای تعیین آن هستیم.

گفتنی است دکتر حمیدرضا اشراقی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خود با دبیران شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، از تعیین مبلغی مناسب برای دانشجویان شرکت کننده در طرح ملی واکسیناسیون خبر داده بود.

وی در این نشست تاکید کرد که ممکن است مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر ساعت به عنوان حق‌الزحمه دانشجویان شرکت کننده در طرح ملی واکسیناسیون تعیین شود، که در نهایت پس از هماهنگی با تایید معاون بهداشتی وزارت بهداشت از سوی معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس میزان مشارکت دانشجویان در روند واکسیناسیون عمومی مردم، به این عزیزان تعلق خواهد گرفت./انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما