شناسهٔ خبر: 51073964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت شلتوک برنج در ایرانشهر از مرز ۶٠٠ تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز برداشت برنج تا کنون بیش‌از ۶٠٠ تن شلتوک برنج از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر   اظهارداشت: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال سبب شده کشاورزان ایرانشهری با استفاده از آب مازاد رودخانه دامن و قنوات کشت برنج را به طور ۱۰۰درصد افزایش دهند.

وی با بیان اینکه کار برداشت برنج در ایرانشهر از اوایل دیماه شروع شده و تا نیمه آذر ادامه دارد افزود:از هر هکتار اراضی منطقه سه تن برنج برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ٩٠٠ تن محصول شلتوک برداشت و به بازار مصرف عرضه شود گفت: با آغاز برداشت برنج اشتغال نیز رونق گرفته و بیش از ٣٠٠نفر در سطح این شهرستان مشغول بکار شدند.

وی ارقام برنج کشت شده را عنبر بو، صدری، ندا و نعمت عنوان کرد و اظهارداشت: برنج تولیدی ایرانشهر علاوه بر مصرف داخل شهرستان به دیگر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

فیاضی افزود: ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب یکی از مناطق حاصلخیز سیستان‌وبلوچستان است بطوری که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیرفصل برداشت کرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما