شناسهٔ خبر: 51073814 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سجادی: تیم ملی هندبال زنان الگوی خوبی در مسابقات جهانی باشد

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: زنان هندبال ایران با درخشش در مسابقات جهانی اسپانیا و ارائه بازی‌های با کیفیت، الگوی خوبی برای ملی پوشان رشته های مختلف زنان ایران‌ زمین باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدحمید سجادی شامگاه یکشنبه در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: از رییس فدراسیون هندبال برای کارهای ارزشمند و برنامه محور تشکر کنم و مریم کاظمی‌پور معاون امور زنان وزارت ورزش، هم دانش و هم سابقه ورزشی دارد و یک دوره نایب رییس فدراسیون تیروکمان بود و در این مدت همواره پیگیر کار بانوان بوده و علاقه‌مندم تا ملی پوشان با ایده های وی آشنا شوند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در یک دوره هندبال مردان به بازی های آسیایی رفتند و امیدوارم زنان هم حضور یابند. دو کرسی مهم هم در هندبال شامل مسوولیت کرسی توسعه هندبال آسیا بدست اوردیم و این مهم است تا ایران در مجامع بین المللی جایگاهی داشته باشد.
 
وی یاداور شد: در دورانی که به المپیک می رفتم مراسم بدرقه ای در سالن ورزنده برایم برگزار کردند و تنها و بدون مربی راهی این بازی ها شدم و در دوی ١٠ هزار متر دویدم و ٥ کیلومتر اول بسیار سریع بود و مربی نداشتم و این مسابقات ١٠ و ٤٥ دقیقه شب برگزار شد و ٥ کیلومتر دوم باران شدیدی بارید و بریده بودم و انرژی من تمام شده و قرار بود با دست پر برگردم. تنها چیزی که من را به ادامه دویدن در المپیک واداشت،  بدرقه جامعه دو و میدانی از تک دونده ای چون من بود. گرچه از دور مقدماتی صعود نکردم و ٥١ ثانیه رکورد شخصی و ٢٢ ثانیه رکورد ایران را زدم.

وی خطاب اعضای تیم اعزامی ادامه داد: مراسم امشب هم رسمیت بخشیدن به حضور شما در مسابقات جهانی است و دیگر آنکه بدرقه مردم برای موفقیت شما در این رقابت هاست. کیفیت بازی که از خود نشان می دهید مزید بر علت می شود و اگر خوب بازی کنید خوشحال می شویم. امیدوارم طوری عمل کنید تا الگوی خوبی برای دیگر رشته ها باشید.
 
وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر سهمیه المپیک بگیرید که عالی است،   اما اگر عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشته باشید سهمیه حضور در بازی های آسیایی را کسب خواهید کرد.

همچنین مریم یوسفی کاپیتان تیم ملی هندبال زنان در این مراسم گفت: برای بار اول تاریخ ساز شدیم و توانستیم سهمیه جهانی کسب و با حمایت وزارت ورزش به مسابقات جهانی می رویم. حضور ما با حجاب اسلامی در این رقابت ها بسیار ارزشمند است و امیدوارم نتیجه قابل قبولی به دست آوریم.
 
وی ادامه داد: بازیکنان خیلی زحمت کشیدند و چشم انداز بلندی داریم و آرزوی ما حضور در المپیک است. اگر به بازیکنان هندبال بها داده شود می توانند در عرصه های آسیایی و بین المللی به مدال برسند.
 
در پایان این مراسم وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک در بدرقه تیم ملی هدایایی را به ملی پوشان اهدا کردند.

نظر شما