شناسهٔ خبر: 51073083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر:

مناسب‌سازی مشهد برای معلولان سازنده‌تر دنبال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معلولان باید بتوانند در شهر به سهولت تردد و از امکانات و زیرساخت‌های شهری بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موحدیان امروز (یکشنبه) در آغاز چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هفتم آذرماه و روز نیروی دریایی، اظهار کرد: نام نیروی دریایی در مراسم به ندرت یادآوری می‌شود، چون اکثراً در نوارهای دریایی و استان‌های حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و خزر هستند.

وی افزود: باید بیش از پیش قدردان زحمات و رشادت‌های نیروی دریایی بود چون آنها حماسه آفرین‌های بزرگی در هشت سال دفاع مقدس بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مروارید، گفت: در چنین روزی ناوچه موشک انداز پیکان توسط متجاوزان بعثی غرق شد و تعدادی از سربازان نیروی دریایی در دریای عمان به شهادت رسیدند.

موحدیان تصریح کرد: امروز به برکت شهدای نیروی دریایی اقتدار بزرگی را نه تنها در خلیج فارس و دریای عمان بلکه در تمام نقاط دنیا، به دست آورده‌ایم و باید قدردان خانواده آنان نیز باشیم.

وی با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید، عالم برجسته شیعه، افزود: این عالم برجسته مورد احترام همه شیعیان و اهل تسنن است و ارزش و احترام خاصی را برای آن قائل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موضوع مقاوم سازی ساختمان‌ها و استحکام بنا، به ویژه ساختمان‌های عمومی مثل بیمارستان‌ها، ادارات و مساجد بسیار مهم است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

موحدیان افزود: این مهم در مساجد رنگ و بوی جدی تری به خود می‌گیرد چون مقررات ساختمانی به درستی در آنها استفاده نشده است. ششمین دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در موضوعات ایمنی و زلزله حرف‌های زیادی دارد و اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ١٢ آذرماه روز جهانی معلولان است، گفت: معلولان اقلیت جامعه هستند اما حقوقی دارند که باید به طور ویژه مورد توجه مسئولان و مدیریت شهری باشد.

موحدیان با بیان اینکه معلولان باید بتوانند در شهر به سهولت تردد و از امکانات و زیرساخت‌های شهری بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در این باره رقم خورده و امیدواریم بتوانیم گام‌های بعدی را برای این افراد سازنده تر برداریم تا حقوق شهروندیشان تحقق یابد.

بهسازی کالبد شهری مشهد مشکلات معلولان را از بین نبرده است

محمد ایمانی راد، مدیر عامل جامعه معلولان خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به روز جهانی معلولان، اظهار کرد: سعی داشته‌ایم مدافع حقوق معلولان باشیم و تنها مطالبه گری جامعه معلولان بوده است که امروز توانستیم بسیاری از موانع را در مشهد رفع کنیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات افراد دارای معلولیت دسترس پذیری و ایجاد فرصت دسترسی به همه امکانات و زیرساخت‌های شهری است بنابراین پایان مدیریت شهری و دوره ششم شورای شهر باید به گونه‌ای باشد تا موضوع دسترس پذیری امکانات شهری برای آن‌ها و حتی در بعضی مواقع سالمندان تا حدودی تحقق یابد و موانع برای این افراد کم رنگ تر شود.

ایمانی راد خاطرنشان کرد: بسیاری از بهسازی‌ها و نوسازی‌ها در کالبد شهری علی رغم هزینه بالایی که صرف آنها شده مشکلات این افراد را از بین نبرده و بسیاری از این افراد تمایلی به استفاده و عبور از این معابر ندارند که امیدواریم در پایان چهار سال مدیریت شهری از این دوره نتایج خوب و قابل مقایسه‌ای رقم بخورد.

به گزارش ایمنا، شورای شهر مشهد با تصویب طرح انجام مطالعه ایجاد پیاده راه‌های موقت در معابر شهر، شهرداری مشهد را مکلف کرد تا پیشنهادات اجرایی در این زمینه را با در نظر گرفتن شرایط لازم مثل بافت پیرامونی معابر، وجود معابر جایگزین، امکان انسداد مقطعی، وجود تقاضای عابرپیاده برای معابر منتخب ظرف مدت دو ماه و در خصوص تمام معابر شهری تا پایان سال جاری به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

در ادامه چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد و با تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی، در منطقه٦ معبر فرعی پورسینا به نام «شهید علی احمدی قزلق» و منطقه ٩ معبر فرعی رادان ٢٠ در دلاوران ٦٣ به نام «شهیدحسین دلشاد» نام گذاری شد.

نظر شما