شناسهٔ خبر: 51072704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد:

ضرورت جابجایی گود آذری و رفع مشکلات گودنشینی در منطقه ۱۶

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: جابجایی گود آذری، یکی از مهمترین پروژه هایی است که می تواند در این دوره از مدیریت شهری به نتیجه برسد و مسأله آخرین گود باقی مانده این منطقه را حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با هدف بررسی و تعیین تکلیف موانع و مشکلات نوسازی در منطقه ۱۶ با حضور شهردار منطقه برگزار شد، گفت: سازمان نوسازی در مناطق جنوبی شهر به واسطه مجموعه اقدامات متنوعی که در بافت فرسوده انجام می شود، ارتباط تنگاتنگی با شهرداری های مناطق داشته و تجربه نشان داده که سازمان ها بدون هماهنگی و ارتباط مستمر با شهرداری های مناطق، نمی توانند در پیشبرد اهدافشان موفق شوند.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که سازمان نوسازی به واسطه دفتر توسعه محله باغ آذری که یکی از اولین دفاتر تأسیس شده در بافت های فرسوده است، حدود ۱۲ سال تجربه حضور مستقیم و میدانی در منطقه ۱۶ را دارد، اظهار کرد: در سه سال گذشته مجموعه متنوعی از اقدامات در منطقه ۱۶ شروع و برنامه های جدیدی نیز پیش بینی شده که پیشبرد آن ها نیازمند تعامل و همکاری با شهرداری منطقه است.


علی اکبری ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه های نرم افزاری، توانمندسازی و پروژه های توسعه اجتماع محور (تام) در این منطقه، بر ضرورت و اهمیت جابجایی گود آذری به عنوان آخرین گود باقی مانده تهران در جنوب خیابان شوش، تأکید و تصریح کرد: جابجایی گود آذری، یکی از مهمترین پروژه هایی است که می تواند در این دوره از مدیریت شهری به نتیجه برسد و مشکلات گودنشینی را مرتفع سازد.


مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با اسناد مالکیت به عنوان سدی در برابر نوسازی در این منطقه وجود داشته است، از زحمات آقای رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران برای ساماندهی و ایجاد تحول در مشکلات ثبتی بافت های فرسوده و همچنین پیگیری های دفتر توسعه محله خزانه تشکر کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته، مشکلات ثبت اسنادی مربوط به ۵۰ پلاک در منطقه ۱۶ حل شده و طی هفته های آتی ۵۰ سند مالکیت آماده واگذاری به مالکان خواهد شد.    


سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات رفاهی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی و مباحث مربوط به تملک در این منطقه، عنوان کرد: تصمیم ما بر این است که مشکلات و معضلات منطقه را به مسئولان مدیریت شهری در هر رده و هر حوزه ای نشان دهیم و در بازدید اخیر شهردار محترم تهران از منطقه نیز تصمیم گیری های مثبتی برای رفع مشکلات و پاسخگویی به خواسته های ساکنان منطقه اتخاذ شد.    


روحانی به وضعیت املاک ریزدانه و تراکم بالای جمعیت در بافت فرسوده منطقه ۱۶ اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷، بسته تشویقی برای نوسازی به دلیل افزایش جمعیت پذیری در نظر گرفته نشده و انتظار می رود با همفکری، همکاری و ارائه طرح های تحقق پذیر، بتوان بخشی از مشکلات موجود در این منطقه را مرتفع کرد.    

 
بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، تعیین تکلیف اصلاح هندسی محور میثاق، فعال سازی بوستان میثاق، ارائه برنامه مناسب نوسازی برای پلاک های دارای سند مالکیت در محله باغ آذری، تهیه طرح های موضعی مربوطه و ... از جمله مهمترین مباحثی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد پس بررسی و تأیید، اجرایی شود.

نظر شما