شناسهٔ خبر: 51072103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری پلیس| دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش خودرو در فضای مجازی تا کشف انبار لوازم خانگی احتکاری در قائم شهر

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش خودرو در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از 29 شهروند مازندرانی کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فارس از ساری، سامع خورشاد در این زمینه اظهار کرد: در پی شکایت چندتن از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید خودرو در یکی از سایت‌های تبلیغاتی از آنان کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان پرونده در سایت واسط، آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغی به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز می‌کردند و متهم پس از دریافت وجه، پاسخگوی تماس مالباختگان نبود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش خودرو در فضای مجازی کلاهبرداری شده بود، ماموران پس از اقدامات فنی و تخصصی، کلاهبردار این پرونده‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی، متهم را در یکی شهرهای شمالی کشور دستگیر کردند.

خورشاد با اشاره به اینکه متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، خاطرنشان کرد: متهم با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر به کلاهبرداری‌ از ۲۹ نفر از شهروندان اعتراف کرد.

 خورشاد با اشاره به اینکه متهم تاکنون به ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری از هموطنان در سراسرکشور اعتراف کرد و به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی به هر شخصی اعتماد نکنند و برای خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر و مجاز اقدام به خرید کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

*کشف انبار لوازم خانگی احتکاری در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی، فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از کشف انواع لوازم خانگی احتکاری به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان در اجرای طرح برخورد با احتکار کنندگان وسایل مورد نیاز مردم، یک انبار لوازم خانگی را در سطح شهرستان شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی و با حضور نماینده اداره صنعت و معدن و تجارت به انبار مورد نظر مراجعه و در بازدید و بازرسی از آن انواع لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ارتکاب این گونه اقدامات حرکت در مسیر اهداف دشمن است و پلیس بر خود وظیفه می داند با اخلالگران اقتصادی با قاطعیت برخورد و نسبت به معرفی آن ها به مراجع قانونی اقدام کند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

نظر شما