شناسهٔ خبر: 51072098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

دستگاه قضا از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی حمایت می‌کند

بیرجند - ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه قضایی با همکاری سایر ادارات در استان حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاران را در دستور کار دائمی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از هتل کوهستان بیرجند که با هدف رفع مسائل و مشکلات این مجموعه انجام شد، افزود: هتل کوهستان بیرجند یک مجموعه‌ فرهنگی و تفریحی است و از ظرفیت‌های خوب استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند در بخش گردشگری بوده که در جذب گردشگر هم نقش خوبی را ایفا می‌کند.

وی گفت: این مجموعه الگوی مناسبی برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند تا با انجام چنین سرمایه‌گذاری‌هایی در واقع زیرساخت‌های فرهنگی منطقه را نشان دهد و تقویت کند.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این مجموعه مشکلات جزئی داشت که باعث شد امروز به همراه جمعی از مسوولان قضایی، استانی و شهرستان از آن بازدید کنیم.

وی افزود: پرونده قضایی در دادگستری مطرح بوده و اختلافی بین مجموعه هتل و منابع طبیعی وجود دارد که تدابیر قضایی لازم اتخاذ شد تا از مجموعه‌ای که در شهرستان بیرجند فعالیت خوبی دارد، حمایت حقوقی و قضایی کنیم و جلوی فعالیت آن گرفته نشود بلکه استفاده بهتر و حداکثری به عمل آید.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بخشی از مشکلات این مجموعه قرار شد از طریق مسوولان منابع طبیعی در اجرای ماده سه پیگیری شود که سرمایه‌گذار بتواند از فضاهای اطراف این هتل بهره‌برداری کند تا هم حراست و حفاظت لازم از منابع طبیعی که جزو مناطق طبیعی بکر شهرستان بیرجند و استان است، صورت گیرد و هم زمینه بهره‌برداری سرمایه‌گذار از فضای اطراف و رفع این نیاز فراهم شود.

وی بیان کرد: تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم با این تصمیمات چه در دستگاه قضایی چه ادارات ذیربط برای حفظ و گسترش این فضا و استفاده بهتر و بیشتر از آن کمک کنیم و مردم بتوانند از این ظرفیتی که در شهرستان بیرجند وجود دارد، استفاده کنند.

دادستان مرکز استان،  فرماندار بیرجند،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز رییس کل دادگستری خراسان جنوبی را در این بازدید همراهی کردند.

نظر شما