شناسهٔ خبر: 51071986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جلیلی: لازمه رشد و جهش تولید پیدا کردن بازار‌های صادراتی است

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه لازمه رشد و جهش تولید، پیدا کردن بازار‌های صادراتی است، گفت: وزارت صمت با تعیین رایزن صادراتی در هر استان باید کمک کار فعالان تولید در پیدا کردن بازار‌های هدف باشد تا ماموریت هر استان در تولید، صادرات و ارزآوری کشور محقق شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - سعید جلیلی در دیداری مجازی با جمعی از فعالان اقتصادی استان لرستان، گفت: لازمه جهش و پیشرفت کشور، جهش هر یک از استان‌هاست؛ هر گاه آهنگ جهش در شهر‌ها و روستا‌ها شکل بگیرد، آنگاه می‌توان گفت که روند جهش در کشور آغاز شده است.

جلیلی با بیان اینکه لازمه پیشرفت کشور، برداشتن گام‌های بزرگ از سوی دولت و مردم است، خاطرنشان کرد: دولت‌سایه با همین منطق برای پشتیبانی دولت آغاز به کار کرد تا با تایید، تصحیح یا تکمیل روند اداره کشور همچنان بتواند سهمی از فعالیت‌های مردمی را بازتاب دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات فعالان استان لرستان، خاطرنشان کرد: در کنار توصیف وضع موجود، می‌بایست وضع مطلوب در زمینه‌های مختلف نیز به صورت دقیق، غیر شعاری، زمان‌بند و با برنامه مشخص عملیاتی تعریف شود.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ارائه این نقشه عملیاتی از سوی نخبگان به دولت، از جمله در سفر‌های استانی رئیس جمهور یکی از زمینه‌های مناسب برای کمک به دولت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حجم بالایی از پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و از جمله در استان لرستان باقی مانده است، عنوان کرد: نخبگان و فعالان اقتصادی هر استان اولویت‌بندی چگونگی تامین یا هدایت سرمایه برای تکمیل پروژه‌های ناتمام هر استان را پیشنهاد کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید سهم هر استان در انجام ماموریت‌های مهم ملی نظیر ایجاد اشتغال و ارزآوری مشخص شود و فعالان اقتصادی هر استان با شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان خود، در اجرای این ماموریت‌های ملی سهیم باشند.

جلیلی با بیان اینکه لازمه رشد و جهش تولید، پیدا کردن بازار‌های صادراتی است، افزود: وزارت صمت با تعیین رایزن صادراتی در هر استان باید کمک کار فعالان تولید در پیدا کردن بازار‌های هدف باشد تا ماموریت هر استان در تولید، صادرات و ارزآوری کشور محقق گردد.

وی تاکید کرد: صداوسیما نیز می‌تواند نقش مهمی را در معرفی ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی استان‌ها ایفا کند و با کمک مردم و دستگاه‌های مربوطه، زمینه ارتقاء این ظرفیت‌ها را فراهم کندد.

جلیلی در انتهای سخنان خود نیز با تقدیر از حسین بهاروند، محقق برجسته لرستانی در حوزه زیست‌شناسی، او را یکی از الگو‌های موفق این استان در زمینه رشد کشور برشمرد.

 
انتهای پیام/ 

نظر شما