شناسهٔ خبر: 51071817 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

7 نکته برای لباس پوشاندن نوزاد در فصل زمستان

صاحب‌خبر -

نوزاد تازه متولد شده بسیار آسیب پذیر است و باید نوزاد را از عوامل آسیب زا دور نگهداشت. ما از نوزاد، از زمانی که به دنیا می­آید تا زمانی که می­تواند به تنهایی غدا بخورد و راه برود مراقبت شدیدی می­کنیم تا فرزندمان سالم و سلامت باشد و به بهترین شکل بزرگ شود. از زمان تولد تا زمانی که نوزاد به 6 سالگی می­رسد باید به خوبی از کودکمان در مقابل آسیب های خارجی محافظت کنیم و این آسیب های خارجی شامل سرما و گرمای شدید، انواع بیماری های واگیر دار، آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا و بسیاری دیگر از این قبیل موارد است. در اینجا منحصرا می­خواهیم در مورد سرمای شدید و مشکلاتی که می­تواند برای نوزاد به وجود آورد و راه های پیشگیری از آن صحبت کنیم.

7 نکته برای لباس پوشاندن نوزاد در فصل زمستان

  1. از چند دست لباس استفاده کنید

برای اینکه بدن نوزاد ما در سرمای شدید دچار هیپوترمی یا سرمازدگی نشود باید از چند دست لباس برای نوزاد استفاده کنیم. میزان سرمای هوا برای ما تعیین کننده خواهد بود که چه تعداد لباس گرم را باید تن نوزاد کنیم. ابتدا باید از یک لباس زیر دکمه استفاده کنیم و روی آن از یک سرهمی جوراب دار استفاده کنیم. سعی کنید تا سرهمی که انتخاب می‌کنید برای فصل سرد حتماً پوشش تدی یا کرکی داشته باشد تا بدن نوزاد به خوبی گرم بماند.

لباس دیگری که مناسب پوشش نوزاد است، بافت‌های زمستانی است. برای مثال یک مدل شنل بافتنی نوزاد ، لباس مناسبی روی سرهمی‌ها و زیردکمه نوزاد است. با این لباس‌ها، گرمای بدن نوزاد به خوبی حفظ می‌شود.

  1. دستکش و کلاه

7 نکته برای لباس پوشاندن نوزاد در فصل زمستان

دستکش های مناسب نوزاد اصولاً انگشت ندارد و شبیه یک کیسه پارچه ای است که دست نوزاد را در بر میگیرد. این دستکش ها اگرچه پوشش خاصی ندارند اما برای حفظ گرمای دست نوزاد بسیار مناسبند و اگر هوا خیلی سرد است و قصد بیرون رفتن از منزل را دارید حتماً از یک دستکش پشمی هم بر روی این دستکش ها استفاده کنید.

کلاه یکی از دیگر از مهمترین لباس‌های نوازادی است که به خوبی با دیگر انواع لباس‌ها قابل استفاده است. برای خرید این لباس می‌توانید لیست قیمت ست لباس نوزادی را که دارای دستکش و کلاه است را جویا شوید و مدل‌های زیبا و در عین حال مناسب آنها را برای فرزندتان تهیه کنید. به جز کلاه نخی، انواع پشمی آن را هم تهیه کنید تا زمانی که هوا خیلی سرد است از این کلاه استفاده کنید. فراموش نکنید پوشاندن گردن نوزاد با شال یا لباسهای یقه دار بسیار مهم است و باعث می­شود که گردن فرزندتان سرما نخورد.

  1. کفش نوزادی

اگر از سرهمی های جوراب دار استفاده می­کنید حتماً قبل از اینکه این سرهمی را تن فرزندتان کنید جوراب های نوزاد را به پایش کنید و سپس سرهمی را تن نوزاد کنید. پس از این باید یک کفش نوزاد که داخل آن از پشم یا تدی استفاده شده باشد پای نوزاد کنید. انگشتان پا بسیار در مقابل سرما حساس هستند و یکی از اولین نقاطی که سرما به آن آسیب می‌زند نوک انگشتان پا میباشد و این موضوع در مورد افراد بالغ هم صادق میباشد. همچنین پیشنهاد ما این است که برای انکه انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید، نکات خرید کفش نوزادی را یاد بگیرید.

  1. کاپشن تدی نوزادی

7 نکته برای لباس پوشاندن نوزاد در فصل زمستان

زمانی که برای نوزاد خود به خرید می­روید به این نکته توجه داشته باشید که لباس های زمستانی باید پوشش جدی داشته باشند. پارچه تدی قسمت داخلی لباس را پوشش می‌دهد و این پوشش گرمای بدن نوزاد را برای زمان بیشتری حفظ می­کند و جلوی نفوذ سرما به طرح نوزاد را میگیرد. از طرفی پارچه تدی کمترین میزان حساسیت را در نوزاد ایجاد میکند و و بافت نرم آن باعث میشود تا نوزاد به راحتی در آن تکان بخورد و احساس تحت فشار بودن نکند.

  1. محافظ کریر

تا جایی که می‌توانید سعی کنید نوزاد را به همراه کریر به خارج از منزل ببرید و در روز های سرد از کریر و محافظ کریر که روی آن قرار می‌گیرد و مانع ورود سرما به داخل کریر میشود استفاده کنید تا احتمال سرما خوردن نوزاد به شدت کاهش پیدا کند و برای مواقعی که می­خواهید مدت زمان بیشتری خارج از خانه بمانید با خیال راحت با این روش میتوانید از منزل خارج شوید و به کارهای خود رسیدگی کنید.

  1. قنداق

قنداق یا همان کیسه خواب که امروزه بسیار برای روزهای سرد زمستان کاربرد دارد یکی از بهترین چیزهایی است که می­توانید از آن برای جلوگیری از ورود سرما به بدن نوزاد استفاده کنید. فراموش نکنید قنداق را در روز زایمان به همراه داشته باشید تا زمانی که می­خواهید به منزل برگردید نوزاد را در آن قرار دهید. جنس قنداق بسته به فصلی که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. برای فصل زمستان از انواع خز داران استفاده کنید که میتواند نوزاد را به راحتی گرم نگه دارد.

  1. پتو

در نهایت یکی از بهترین چیزهایی که میتوانید از آن استفاده کنید پتوهای نوزادی هستند که برای گرم نگه داشتن نوزاد بسیار مناسبند. توجه داشته باشید که نباید پتو را دور سر نوزاد بیش از اندازه بپیچید چون ممکن است اکسیژن به نوزاد نرسد. پتو به خصوص زمانی که می­خواهید از کریر استفاده کنید به شدت کاربردی است و میتوانید پس از اینکه نوزاد را درون کری قرار دادید با پتو روی آن را به خوبی گرم کنید تا نوزاد احساس سرما نکند.

سعی کنید تا با نکاتی که در اینجا به آن اشاره کردیم به بهترین شکل از سلامت نوزادتان محافظت کنید تا در فصل سرد زمستان هیچ مشکلی برای نوزادتان به وجود نیاید.

نویسنده: سارا اقبالی

نظر شما