شناسهٔ خبر: 51071673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس حوزه هنری خوزستان:

«حوض خون» بیانگر حضور ارزشمند زن مسلمان ایرانی در میدان است

رییس حوزه هنری خوزستان گفت: کتاب «حوض خون» حضور زن مسلمان ایرانی در میدان و مظلومیت این بانوان را نشان می‌دهد که باید به الگویی ارزشمند تبدیل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد شهبازگهروئی امروز (یکشنبه هفتم آذر۱۴۰۰ ) در نشست خبری مراسم تکریم مجاهدان رختشوی‌خانه و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون» که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم که به این گونه اتفاقات و رویدادها بیشتر توجه داشته باشند.

رییس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه ۹۰ درصد تیترهای برجسته رسانه‌ها در موضوعات سیاسی است در حالی که زندگی روزمره مردم غیر از این موضوعات را می‌طلبد افزود: در کار رسانه‌ای باید در برخی جاها این تناسب را برقرار کنیم و موضوعات دیگر نیز مورد توجه قرار دهیم.

شهبازگهروئی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در کمتر از یک ماه بر ۲ کتاب دفاع مقدس «تنها گریه کن» و «حوض خون» تقریظ نوشتند و موضوعات آنها نیز در حوزه مجاهدت بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به طور قطع اتفاقی نیست و به عقیده بنده مقام معظم رهبری با این کار می‌خواهند این خط را به ما نشان دهند که در وضعیت فعلی جامعه که با جنگ نرم مواجه هستیم باید صبوری کنیم و تاب‌آوری جامعه را افزایش دهیم و رویکردمان بیشتر به سمت بانوان معطوف شود.

براساس اعلام حوزه هنری، او با اشاره به این که باید با برجسته کردن مجاهدت این بانوان، آنها را به عنوان یک الگو در جامعه مطرح کنیم ادامه داد: هدف ما نباید صرفا یک رونمایی از کتاب باشد بلکه باید با معرفی این مجاهدت‌ها و تبلیغ و ترویج چنین محتواها، شخصیت‌ها و نویسندگانی جامعه را به سمت امید و پیشرفت سوق دهیم.

رییس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه «حوض خون» حضور زن مسلمان ایرانی دوشاوش رزمندگان در میدان و مظلومیت این بانوان را نشان می‌دهد که باید به الگویی ارزشمند تبدیل شوند اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم بر توجه به این موضوعات تاکید دارند از این رو مسؤولان حوزه فرهنگی، هنری و رسانه‌ها باید پرداختن به این شخصیت‌ها و موضوعات را جزو کارهای روزمره خود قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما