شناسهٔ خبر: 51071471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارشاد:

جشنواره‌های فجر امسال پررونق‌تر از گذشته برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی لازم این وزارتخانه برای برگزاری باشکوه‌تر و پررونق‌تر جشنواره‌های فجر امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد مهدی اسماعیلی با تشریح آخرین وضعیت جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن جشنواره‌های فجر نیز همزمان با جشن‌های انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز و پیگیری خواهند شد.
وی ادامه داد: جشنواره‌های مختلف فجر شامل موسیقی، تئاتر، فیلم، هنر‌های تجسمی، مد ولباس (عفاف و حجاب)، شعر، همه ساله با آغاز بهمن ماه با حضور هنرمندان کشور‌های مختلف به صورت بین المللی با ارسال آثار متنوع خود برگزار و در پایان نیز برترین‌ها معرفی و تقدیر می‌شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به دلیل ضرورت مراقبت‌های عمومی در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، این دوره جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر نیز بر پایه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه‌ریزی و اجرا خواهند شد.
 

برگزاری جشنواره‌های فجر در موعد مقرر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تقریبا درهمه بخش‌ها این آمادگی به وجود آمده است که تمام جشنواره‌ها در موعد مقرر و با بکارگیری همه ظرفیت‌ها برگزار شوند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به انتصابات صورت گرفته در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسئولان منصوب شده بلافاصله با جدیت فعالیت به ویژه موضوع آماده سازی مقدمات برگزاری جشنواره‌های فرهنگی وهنری فجر را آغاز کرده اند و شبانه روزی کار می‌کنند.
آقای اسماعیلی در عین حال گفت: فضای موجود را فضای خیلی خوب می‌بینم که با مجموعه اقدامات صورت گرفته و مستمر انشاالله جشنواره‌های فجر امسال پررونق‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.
عضو کابینه دولت سیزدهم به سیاست‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهارداشت: سیاست‌ها و اهداف فرهنگی این دولت در این دوره روشن و فراگیر است لذا با بکارگیری همه ظرفیت‌ها علاوه بر رفع برخی مشکلات تلاش خواهیم کرد تا تمامی جشنواره‌ها از لحاظ کمیت و کیفیت با رشد قابل توجهی همراه شود تا از این طریق بتوانیم به پیشبرد سیاست‌ها و اهداف دولت سیزدهم کمک کنیم.

نظر شما