شناسهٔ خبر: 51071380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

چرا باید پر مصرف های گاز مجازات شوند

پیام نفت نوشت:کل کربن تولیدی تمام خودروها و وسایل گازوئیل سوز و بنزین سوز ایران سالانه حدود 72 میلیون تن است یعنی حدود یک سود آلودگی ناشی از مصرف بی رویه گاز طبیعی لذا به دلایل ذکر شده و دلایل دیگر از جمله موارد زیر ضروری است افراد و خانواده هایی که بی رویه گاز مصرف می کنند مجازات شوند

صاحب‌خبر -

در ایران سالانه 270 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می شود. در ایام سرد سال حدود 80 درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی به مصرف می رسد. در ایام سرد سال گاز نیروگاه ها قطع و روزانه 80میلیون لیتر گازوئیل و 40 میلیون لیتر مازوت تحویل نیروگاه ها می شود که مصرف آینده آلایندگی شدیدی برای محیط زیست به دنبال دارد.

کل مصرف گازوئیل خودروهای گازوئیل سوز کشور روزانه 80 تا 100 میلیون لیتر است. مصرف 270 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال منجر به انتشار 220 تا 240 میلیون تن کربن در هوا و آلودگی شدید هوا می شود. کل کربن تولیدی تمام خودروها و وسایل گازوئیل سوز و بنزین سوز ایران سالانه حدود 72 میلیون تن است یعنی حدود یک سود آلودگی ناشی از مصرف بی رویه گاز طبیعی لذا به دلایل ذکر شده و دلایل دیگر از جمله موارد زیر ضروری است افراد و خانواده هایی که بی رویه گاز مصرف می کنند مجازات شوند به این ترتیب که قیمت گاز مصرفی آنها بر اساس قیمت گاز وارداتی محاسبه شود و حتی کسانی که بسیار پر مصرف هستند مالیات انتشار کربن نیز پرداخت نمایند:

- مصرف بی رویه گاز منجر به قطع گاز واحدهای تولیدی می شود و بخش خصوصی از این بابت دچار زیان های قابل توجهی می شود

- واحدهای بزرگ صنعتی و پتروشیمی ها تعطیل می شوند.

- صدها نفر در شرکتها مختلف بیکار می شوند.

- تعهدات صادراتی شرکتها بر زمین می ماند و به اعتبار آنها آسیب جدی وارد می شود

- مجبور به قطع صادرات گاز و پشت پا زدن به تعهدات بین المللی می شویم وبه اعتبار کشور در بین همسایگان و وارد کنندگان گاز از ایران خدشه جدی وارد می شود.

- بابت قطع گاز صادراتی مجبور به پرداخت خسارت می شویم

- با مصرف بی رویه گاز مجبور به قطع گاز نیروگاه ها و به مرور قطع برق و سهمیه بندی برق خانگی می شویم

- با مصرف بی رویه هوا را به شدت آلوده می کنیم و منجر به بیماری های متعدد ناشی از آلودگی هوا می شویم.

- با مصرف بی رویه درآمدهای صادراتی را از دست می دهیم و باکاهش درآمدهای دولت تورم و بیکاری افزایش می یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما