شناسهٔ خبر: 51071148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

پایتختی نهج البلاغه شاخص‌ترین رخداد فرهنگی کاشان است

اصفهان – حجت الاسلام معتمدی پایتختی نهج البلاغه ازشاخص‌ترین رخداد‌های فرهنگی کاشان نام برد و گفت: ۳۰ برنامه بین المللی، ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی تدوین شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر امروز در دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: با هدایت و راهبری نماینده ولی فقیه درکاشان رخداد‌های فرهنگی و هنری مهمی در منطقه کاشان انجام شده است.

وی از پایتختی نهج البلاغه به عنوان یکی از شاخص‌ترین رخداد‌های فرهنگی منطقه کاشان نام برد و افزود: افتتاحیه این رخداد فرهنگی مهم در کاشان با تدوین حدود ۳۰ برنامه بین المللی، ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی آغازشده است و در حال برگزاری است.

به گفته وی حسن ختم این برنامه‌ها در نخستین سال پایتختی نهج البلاغه بهمن ماه امسال همزمان با میلاد امیرمومنان(ع) برگزارخواهد شد.

حجت الاسلام معتمدی اظهار داشت: برکات و دستاورد‌های پایتختی نهج البلاغه سال‌ها برای کشور، شهرستان کاشان و منطقه کاشان ساری و جاری خواهد بود و ازآن بهره‌مند خواهید بود.

وی با اشاره به رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شورای فرهنگ عمومی، ادامه داد: همه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای همراهی با شورای فرهنگ عمومی است تا شورای فرهنگ عمومی بتواند در حوزه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد راهبری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه طی روز‌ها و ماه‌های آینده جلسات مستمر فرهنگ و هنر و رسانه در کاشان برگزار خواهد شد، گفت: از تمامی ظرفیت و استعدادی‌های شهرستان کاشان در حوزه فرهنگ و هنر و دین و صنعت باید استفاده شود.

به گفته وی شهرستان کاشان جوانان مستعدی درانجمن سینمای جوانان دفتر کاشان دارد که برای فیلم سازی و تهیه و تولید درعرصه سینمای، در صورت حمایت می‌توانند تولیدات خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام معتمدی گفت: تربیت نیروی انسانی درحوزه فیلم سازی با رویکرد فرهنگ دینی کمک زیادی در معرفی داشته‌های حال حاضرو آینده شهرستان کاشان خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه از رونمایی نقشه راه فرهنگ و هنراستان اصفهان در افق ۱۴۰۴ بعد ازیکسال کار و تلاش خبرداد و اظهارداشت: در این نقشه راه فعالیت فرهنگ و هنر امروز شهرستان‌های استان اصفهان رصد و با پیش بینی فعالیت‌های پنج سال آینده شهرستان ها، تلاش خواهد شد زیر ساخت‌های فرهنگی هنری شهرستان تقویت و درراستای عدالت فرهنگی و سرانه فرهنگی قرار داشته باشد.

حجت الاسلام معتمدی گفت: در این نقشه راه طی ۵ سال آینده بخشی از زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها با کمک بخش خصوصی و مردمی تقویت خواهد شد./۱۳۰۷/پ210/

نظر شما