شناسهٔ خبر: 51071055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیراتریش درایران:اقدام مسئولان ایرانی برای واکسیناسیون بسیار خوب بود

مشهد- ایرنا- سفیر اتریش در ایران گفت: اقدام مسئولان ایران برای واکسیناسیون در مدت زمان کم و حجم زیاد بسیار خوب بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، "ولف دیتریش هایم" روز یکشنبه به همراه رایزن اقتصادی اتریش در ایران در دیدار با شهردار مشهد افزود: البته از این مساله تعجب نمی‌کنیم زیرا تعداد زیادی از پزشکان ایرانی‌الاصل در اتریش در حال خدمت‌ هستند و می‌دانیم نظام سلامت ایران بسیار پیشرو است.

وی روابط ۲ کشور را دارای قدمت دانست و افزود: در حال حاضر این روابط برقرار است و در روزهای آینده میزبان هیاتی عالی‌رتبه در حوزه اقتصادی و مالی از ایران در اتریش هستیم لذا درخواست ارزیابی فرصت‌های همکاری به‌صورت مشترک را داریم.

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: این فرصت در آینده وجود دارد که با شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال مشهد در حوزه گردشگری و دینی ، فعالیت مشترک داشته باشیم.

 دیتریش هایم در پاسخ به درخواست شهردار مشهد برای ایجاد هیات های مشترک حوزه گردشگری و فناوری افزود: این پیشنهاد را با خود به وین خواهم برد و پاسخ آن را برای شما ارسال خواهم کرد.

وی همچنین به مذاکرات وین اشاره کرد و  ادامه داد: قطع به‌یقین مذاکرات وین آسان نخواهد بود اما سعی می‌کنیم خوش‌بینانه‌ترین نتیجه را در نظر بگیریم و این سناریوهای خوش‌بینانه منجر به این خواهد شد که در حوزه مالی و تجارت برای اهداف بزرگ‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار مشهد نیز در این نشست با بیان این که کشور اتریش در مناسبات اروپایی جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارد گفت: این توانایی را داریم تا هیات های مشترکی، فعال شدن کارگروه گردشگری و فناوری در مشهد را مورد کارشناسی قرار دهند تا از ظرفیت های مشهد به خصوص در حوزه گردشگری استفاده کنیم. 
سید عبدالله ارجائی افزود: وضعیت مشهد در حوزه گردشگری فوق‌العاده است و تعداد گردشگران داخلی و خارجی که قبل از کرونا به مشهد سفر می‌کردند بسیار زیاد بود.
وی ادامه داد:بیماری کووید ۱۹ در سطح دنیا دارای آثار اجتماعی اقتصادی بسیار بدی بود و کشور اتریش نیز از این آسیب‌ها در امان نبود و شهر ما نیز به دلیل ماهیت گردشگری خود دچار آسیب‌های جدی شد.
شهردار مشهد ضمن تشکر از کمک‌های بشردوستانه اتریش مبنی بر اهدای یک‌میلیون دز واکسن کرونا به ایران افزود: این‌ که صدراعظم شما نخستین مقام از یک کشور اروپایی بود که به انتخاب رییس جمهوری اسلامی ایران را به این سمت تبریک گفت نشان‌دهنده عمق روابط راهبردی بین ۲ کشور است.
ارجائی افزود: یک نقشه راه اقتصادی بین ۲ کشور وجود دارد که ذیل آن هفت کارگروه مشترک تعریف‌ شده است و پیشنهاد می‌کنم کارگروه گردشگری و فناوری با موضوع مشهد در سطوح کارشناسی با همکاری وزارت امور خارجه تشکیل شود و امیدواریم بتوانیم در این عرصه همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.
وی ادامه داد: اکنون دیپلمات‌ها و هیات های مشترک در کشور اتریش در سطح جدیدی از مناسبات در حال گفت وگو هستند و علیرغم این که ما در برجام خاطره خوشی از تعهدات اروپایی نداریم اما به اتریش اعتماد داریم و امیدواریم گفت و گوهایی که به‌تازگی آغاز شده است به نتیجه برسد و تعهدات اروپا عملی شود.

نظر شما