شناسهٔ خبر: 51070222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در گلستان برگزار می شود

گرگان- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که باید تلاش کنیم مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه بسط یابد، گفت: آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در گلستان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا دیلمی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با محوریت عملیات فرهنگی اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امسال همه تلاش کنند تا فضای گفتمانی جامعه را برای روز ۱۳ دی -دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی- مطابق با تفکر ایشان آماده شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: تلاش کردیم تا مانند سال گذشته بحث اجرای عملیات فرهنگی و اجتماعی حاج قاسم را آغاز کرده و در این راه هم از نظرات دیگران هم استفاده می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌های شاخص، اثرگذار و جریان سازی را تهیه کنیم.

دیلمی با بیان اینکه باید ببینیم امروز الگوهای فعال جامعه چه کسانی هستند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان و همچنین مردم باید با زندگی شهدا و الگوهای رفتاری آنها آشنا شوند و با افتخار از حاج قاسم‌ها یاد کنیم تا گرد و غبار فراموشی بر یاد آنها ننشیند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مؤلفه قدرت نظام دانست و افزود: باید به این موضوع توجه ویژه ای شود، زیرا ملتی که ایثار و شهادت دارد، هیچ وقت اسیر نشده و در برابراستکبار جهانی زانو نمی‌زند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه گره خورده است، ابراز کرد: برای این ایام کارگروه‌های متعددی از جمله رسانه، پشتیبانی و فضاسازی پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین کارگروه‌های قرآنی، بانوان، تشکل‌ها، کودک و نوجوان و بسیج هم تشکیل شده است تا بتوانیم عملیات کامل و جامعی را با هم افزایی و هم فکری پیش ببریم و جریان گفتمانی جدیدی را با مکتب حاج قاسم زنده کنیم.

دیلمی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان مردی مجاهد و خستگی ناپذیر بود که با نگاه انقلابی خودش در منطقه توانست هیمنه پوشالی جریان استکباری را در هم بشکند و به فضل الهی در منطقه جریان مقاومت شکل منسجم‌تری به خود گرفت.

وی گفت: امروز در جبهه مقاومت و پایداری همگان بر خود می بالند که این شخصیت بزرگ را در کنار خودشان دیدند و از نظرات و نگاه راهبردی اش استفاده کردند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که حاج قاسم، تربیت یافته مکتب امامین انقلاب اسلامی بود، کسی که به لحاظ نگاه راهبردی توانست به خوبی مبانی انقلاب را دریافت و تفسیر عملی داشته باشد و همچنین به جریان مقاومت در برابر جریان استکباری هویت ببخشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های با عظمت حاج قاسم ابراز کرد: ایمان عمیق و اخلاص در نیت و عمل، پیروی مخلصانه از گفتمان ولایت فقیه، صبر و استقامت و خدمت بی منت از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

دیلمی افزود: همچنین حاج قاسم در حوزه نبوغ نظامی بسیار ماهر بودند به طوری که دنیا و افسران ارشد حوزه جنگ سخت و نرم از روحیه سلحشوری و جنگندگی این دیپلمات برجسته در میدان نبرد، متحیر بودند.

نظر شما