شناسهٔ خبر: 51068119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش پرسپولیس به اظهارات احمدزاده

باشگاه پرسپولیس در جهت تنویر افکار عمومی به اظهارات فرشاد احمدزاده واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ ادعاهای مطرح شده از سوی بازیکن مذکور مورد پیگرد حقوقی و قضایی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه ای در ارتباط با اظهارات و ادعاهای فرشاد احمدزاده مطلب زیر را منتشر کرد:

واکنش پرسپولیس به اظهارات احمدزاده

در پرسپولیس به اظهارات عجیب و هر از چند گاه دیگران عادت داریم. بازیکنان و مربیان و مدیرانی که هیچ‌گاه تجربه حضور در پرسپولیس را نداشته‌اند نیز به خوبی می‌دانند پرداختن به موضوعی چون پرسپولیس، آن‌ها را در رسانه‌‎ها مطرح می‌کند.

این روزها هم شاهد اظهارات یکی از بازیکنان سابق تیم هستیم که به باور ما وقتی در این تیم بزرگ حضور داشت قدر این پیراهن و هوادار را ندانست و خود را در مسیرهای دیگری قرار داد. حالا شاید مانند بسیاری دیگر که قدر این نعمت را ندانسته‌اند و گمشده خود را در هیچ جای دیگر نمی‌یابند پرسپولیس را آن هم در این شرایط حساس درگیر خود می‌کنند. پرسپولیس البته بزرگ‌تر از آن است که بخواهد تحت تاثیر چنین مسایلی قرار بگیرد. هرچند این باعث نمی‌شود که از کنار چنین مواردی به آسانی بگذریم و همان گونه که بسیاری از هواداران خواسته‌اند، باشگاه پرسپولیس در راستای صیانت از حقوق پرسپولیس و هواداران، پیگیری‌های حقوقی و قضایی را در دستور کار دارد و طرح شکایت در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به عنوان اقدام اولیه صورت می‌گیرد.

همچنین در جهت تنویر افکار عمومی و رفع تشویش اذهان عمومی اعلام می‌شود، طبق اسنادی که در باشگاه نیز موجود است، این بازیکن با رضایت کامل و به دلیل تامین نشدن نظر سرمربی از عملکرد فنی از پرسپولیس جدا شد که به عنوان حق بدیهی هر سرمربی شناخته می‌شود. این قانون غیر قابل خدشه‌ای است که وقتی یک مربی بازیکنی را از نظر فنی در حد استاندارد مورد نظر یا برنامه‌های خود نداند یا حضورش را باعث پایین آمدن توان فنی، ذهنی یا روانی تیم خود ارزیابی نماید، او را از برنامه‌های خود کنار می‌گذارد. در این مورد هم چنین اتفاقی افتاد. باشگاه بازیکن را کنار نگذاشت بلکه در نهایت دو طرف برای قطع همکاری توافق‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که ملاک عمل قرار گرفت.

ذکر نکاتی در این رابطه خالی از لطف نیست؛ به عنوان نمونه رویکرد وی نسبت به پرسپولیس و هواداران زمانی عیان شد که پرسپولیس با پنجره‌های بسته روبه‌رو بود و مجموعه  را ترک کرد. در مورد بعضی از بازیکنان چنین اقدامی با توجه به پیشنهادهایی که داشتند، قابل درک بود و این گونه نیست که هر جدایی در آن مقطع را به شکلی واحد ارزیابی کنیم.  خیلی خوب می‌دانیم که پرسپولیس در آن زمان چه شرایط حساس و هواداران چه حالی داشتند. البته این هم حق بدیهی بازیکن است که در پایان هر قرارداد برای آینده خود تصمیم بگیرد. از این جهت جای اعتراض نیست، اما اظهارنظرها، انتظارها و ادعاهایی که مطرح می‌شود باید متناسب با رفتار و اتفاقاتی باشد که شاهد بوده‌ایم. آن هم از سوی بازیکنی که کشف، پرورش و معرفی خود به فوتبال را مدیون باشگاه پرسپولیس است. این اولین بار نیست که بازیکنانی در زمان حضور، قدر پرسپولیس را نمی‌دانند  و بعدها چنین مسیر اشتباهی را انتخاب می‌کنند.

از سوی دیگر عجیب است که بر سر پرسپولیس و هوادار منت گذاشته می‌شود که خود بر سر همه ما منت دارند.

بار دیگر یادآوری می‌کنیم؛ این بازیکن وقتی به دلایل فنی، در پرسپولیس جایی برای خود ندید، برای جدایی با باشگاه مذاکره و توافق کرد. رضایت‌نامه مالی هم امضاء شد که بر اساس آن باشگاه نیز متقابلا از حقوق خود دست کشید تا بازیکن بتواند مسیر فوتبالی خود را در جای دیگر ادامه بدهد. اگر او نتوانست خود را در اندازه‌های حضور دگر باره در پرسپولیس نشان دهد، باشگاه و سرمربی مقصر نیستند.  این بازیکن با وجود همه آن توافق‌ها حالا مدعی شده است و اکنون دعوای حقوقی را هم باخت. این که رای صادره باب میل وی نبوده است به باشگاه پرسپولیس ارتباطی ندارد. باشگاه در صدور رای دخل و تصرفی نداشته‌ و رای نیز بر اساس اسناد موجود صادر شده است.

همچنین برای باشگاه پرسپولیس جای سوال وجود دارد که چرا هر زمان پرسپولیس در زمین فوتبال و جدول مسابقات، عرصه را بر بعضی حریفان تنگ می‌کند، ناگهان عواملی از تیم‌ها چنین داستان‌ها و مسایلی را راه می‌اندازند. ما در فصل گذشته هم شاهد بودیم که وقتی پرسپولیس عرصه را برای کسب عنوان قهرمانی بر دیگران تنگ کرد اتفاقا بازیکنانی از گذشته پرسپولیس که در آن تیم‌ها حضور داشتند، بی مقدمه ادعاهای واهی را نسبت به پرسپولیس مطرح کردند، هرچند بوده‌اند بازیکنانی که با وجود فشارها برای گام نهادن در این مسیر، امتناع کرده و خود را وارد بازی جنگ با پرسپولیس نکرده‌اند.

ما قضاوتی درباره این که این افراد تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرند نداریم چون آموخته‌ایم درگیر کردن ذهن با این مسایل، تمرکز ما را از هدف اصلی منحرف خواهد کرد. این مقدار هم از باب روشنگری و توجه دادن هواداران و رسانه‌های محترم به زوایای ناگفته ماجرا است.

برچسب‌ها:

نظر شما