شناسهٔ خبر: 51067539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس:

طرح وزارت جهاد برای فروش اینترنتی به حذف واسطه‌ها کمک خواهد کرد/ ضعف مدیریت توزیع در دولت قبل محسوس بود

ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و از اعمال سیاست های این وزارتخانه توسط آقای وزیر که در حوزه مدیریتی خود متبحر است قدردانی کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اعمال تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کنترل و تنظیم بازار همچنان مورد توجه رسانه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ست. هرچند  قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار به دلیل سیاست های غلط دولت گذشته همچنان مورد رضایت مردم و سیاستمداران فعلی کشور نیست  اما طبق وعده های وزارت کشاورزی این وضعیت پایدار نخواهد بود و در بهمن و اسفند ماه سیلی از تخم مرغ به بازار می آید تاحدی که تولید کنندگان برای فروش التماس خواهند کرد.مضاف بر آن اعمال سیاست توزیع اینترنتی کالاهایی از جمله مرغ و تخم مرغ موجب ثبات در وضع بازار می شود. به هر حال رویکرد وزارت اقتصاد کنترل قیمت ها و دسترسی مردم به کالاهای ضروری است و در این مدت نیز اقدامات قابل توجهی در رابطه با حفظ آرامش بازار  توسط این وزارتخانه انجام شده است. 

اما ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی به بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و از اعمال سیاست های این وزارتخانه توسط آقای وزیر که در حوزه مدیریتی خود متبحر است قدردانی کرد. 

اعظمی گفت: عملکرد و کارهای وزیر کشاورزی تا کنون قابل قبول بوده است و اقدامات خوبی هم انجام گرفته ولی  خب این نگرانی همیشه وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی صرفا درگیر بحث مرغ و تخم مرغ نشود و زمان و فرصت صرفا در این مسیر هدر نرود هرچند که این‌ دو کالا نیز از نیازهای اساسی مردم است. 

وی در خصوص تعامل وزارت کشاورزی با مجلس و نمایندگان گفت: دو هفته پیش که آخرین هفته کاری مجلس در آبان ماه بود آقای وزیر به همراه معاونین شان در مجلس حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه کمترین میزان جوجه ریزی در آبان ماه صورت گرفته اما طبق وعده های آقای وزیر برنامه ریزی دقیقی صورت گرفت و البته که از این پیک هم گذشتیم و ما دیگر در آذر ماه مشکلی نخواهیم داشت . 

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: ضمن اینکه بحث توزیع و فروش مرغ و تخم مرغ بصورت اینترنتی هم مطرح است و این موضوع به حذف واسطه ها و رسیدن محصول به دست مصرف کننده با قیمت مصوب کمک می کند.

وی در ادامه به برنامه های لازم وزارت جهاد کشاورزی برای فراهم کردن لبنیات،گوشت،تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی به ویژه میوه شب عید اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه واکسیناسیون انجام شده و دید و بازدیدها افزایش پیدا می کند طبیعتا میزان قابل قبولی توزیع محصولات باید صورت بگیرد تا کمبودی از این جهت نداشته باشیم. در این رابطه هم وزارت کشاورزی به ما اطمینان خاطر دادند که جای نگرانی نیست. ما هم منتظریم که وزیر جهاد کشاورزی به همه ی مسئولیت های این حوزه بپردازد چون خیلی از موضوعات طی سالهای گذشته مغفول مانده و ما این را در سطح جامعه، مزارع کشاورزی،باغات  و سازمان های جهاد کشاورزی احساس می‌کنیم و می بینیم.البته نگرانی هایی طبیعتا وجود دارد مثلا بخش زراعت، باغبانی، خرید تضمینی ،الگوی کاشت ،تکمیل زنجیره ی تولید و توزیع و مصرف همه و همه از مسائل مهمی است که وزیر محترم آنها را در نظر دارد و از این به بعد اثر برنامه ریزی و کارهایشان دیده می شود و ما نمایندگان این موضوعات را در مجلس تا عید رصد می کنیم اما با تمام این اوصاف باید تاکید کنم که  آقای ساداتی نژاد تاکنون جز وزرای موفق کابینه آقای رییسی بوده و امیدوارم در سه ماه آینده بتواند انتظارات مردم و ما نمایندگان را در کمیسیون برآورده کند .

وی افزود:به هرحال سابقه ی ایشان مشخص است ایشان در حوزه کشاورزی مهارت دارند و ما در شرایط فعلی به واسطه اعمال سیاست های این وزارتخانه شاهد آرامش در وضعیت بازار هستیم .
اعظمی اقدام وزارت جهاد کشاورزی را  نسبت به سالهای قبل مقایسه کرد و گفت:طبیعتا در این خصوص تغییر محسوسی داشتیم چرا که آقای وزیر رییس کمیسیون کشاورزی در مجلس بوده اما در عین حال از ایشان انتظار داریم که موضوع مرغ و تخم مرغ را جمع کند.

وی  اقدامات ضعیف وزرات کشاورزی در دولت قبل را برشمرد و گفت:ضعف های مدیریت در برنامه ریزی در دولت قبل کاملا محسوس بود نمونه اش ارز ترجیحی است که در دولت اختصاص پیدا کرده بود از یک طرف و از طرف دیگر خوب عمل نکردن سامانه بازارگاه و حتی حمل و نقل از بنادر در وزرات راه و شهرسازی بسیار افتضاح بود که در مورد اخیر همکاران ما از بنادر بازدید کردند عدم هماهنگی گمرک، بنادر سازمان، بازارگاه ها همه و همه نشان داد که مشکلات ما داخلی است. انشاالله با تدوام و اجرایی شدن سیاست های جدید وزارت جهاد کشاورزی و همکاری دیگر وزراتخانه ها و سازمان ها این مسائل و مشکلات حل و فصل شود.

نظر شما