شناسهٔ خبر: 51065133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

منتقد سینما در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح کرد:

آتابای فیلمی بلاتکلیف و ابتر/ دینامیت سینمای کمدی ایران را نازل کرده است

مازیار وکیلی معتقد است که دینامیت یک کمدی معمول سینمای ایران است که برای فروش ساخته شده و موضوع خاصی هم ندارد و اگر تولید نشود بهتر است، برای اینکه این دست کارها سبک فیلم کمدی در سینمای ایران را بسیار نازل کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

مازیار وکیلی، منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فیلم‌های سینمایی در حال اکران اظهار کرد: از بین فیلم های در حال اکران به نظر من فیلم سینمایی آتابای، ساخته نیکی کریمی، کوشش ناکامی در تلفیق سینمای کیارستمی با سینمای داریوش مهرجویی متقدم است.

وکیلی ادامه داد: در ظاهر، فیلم آتابای داستان مردی است که تکلیفش با زندگی‌اش مشخص نیست، اما از نظر من داستان فیلمنامه نویسی است که تکلیفش با داستانش معلوم نیست و اصلا نمی‌داند می‌خواهد فیلم را به کدام سمت ببرد و در نظر دارد از فیلمنامه چه مضمونی را بیرون کشیده و چه داستانی را روایت کند و در حقیقت فیلم آتابای ابتر و بلاتکلیف است.

منتقد سینما در خصوص فیلم کمدی دینامیت نیز بیان کرد: این فیلم یک کمدی معمول سینمای ایران است که برای فروش ساخته شده و موضوع خاصی هم ندارد و البته از نظر من این فیلم‌ها اگر تولید نشود بهتر است، برای اینکه این دست کارها سبک فیلم کمدی در سینمای ایران را بسیار نازل کرده‌اند.

آتابای فیلمی بلاتکلیف و ابتر/ دینامیت سبک کمدی در ایران را نازل کرده است

وکیلی در ادامه درباره فیلم قهرمان عنوان کرد: قهرمان برخلاف بسیاری از اتهاماتی که به آن وارد شده فیلم خوبی است و در حقیقت تلخ ترین فیلم اصغر فرهادی است که نگاهی که پشتش وجود دارد بسیار ناامید است.

وی تاکید کرد: در فیلم قهرمان ما همچنان با کارگردانی طرف هستیم که درام پرداز قدرتمند و فیلمنامه نویس درجه یکی است، او کارگردانی با جزئیات دقیق است که بنای باشکوهی را می‌سازد که به فیلمش تبدیل می‌شود، البته انتخاب بازیگر درخشانی مثل امیر جدیدی که پرسوناژسینمایی خودش را در این فیلم کاملا متفاوت کرده، نیز در این روند بی تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما