شناسهٔ خبر: 51064342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۷ آذر

فخری زاده سردار شهید پدافند غیرعامل/مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد داد

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار اصلاح شد، فخری زاده سردار شهید پدافند غیرعامل، واریز ۲۰۰هزار تومان به حساب خانواده زندانیان تحت پوشش، مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد داد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار اصلاح شد، فخری زاده سردار شهید پدافند غیرعامل،  واریز ۲۰۰هزار تومان به حساب خانواده زندانیان تحت پوشش،  مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد داد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۷ آذر است.

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۸آذر)مجلس شورای اسلامی  طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

براساس ماده 1 اصلاح شده این طرح؛ متن زیر به عنوان ماده (7 مکرر)، به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 1386/11/8 با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می‌شود:

ماده7 مکرر- کلیه مجوزهای کسب‌وکار که سلامت، محیط‌زیست، بهداشت عمومی- اجتماعی،  فرهنگ و امنیت ملی را به صورت مستقیم تهدید می‌کنند یا مستلزم بهره‌برداری از منابع طبیعی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند، به تشخیص هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار و تأیید هیأت وزیران در صورتی‌که تا سه‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شوند، به عنوان مجوزهای تأیید محور که نیازمند بررسی و تأیید مراجع صدور مجوز است معرفی شده و فعالیت در آنها نیازمند طی مراحل أخذ مجوز بر اساس ماده (7) این قانون می‌باشد.

از چهارماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، ‌سایر مجوزهای کسب‌وکار به عنوان مجوزهای ثبت محور شناخته می‌شوند و اتمام مراحل ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله صدور مجوز است. متقاضیان این مجوزها باید در زمان ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزها، فرم تعهد به أخذ استانداردهای اجباری و مراعات قوانین و شرایط حرفه‌ای مورد تأیید هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار را امضاء نمایند. مرکزملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار موظف است حداکثر ظرف سه روز کاری پس از تکمیل ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور، مجوز به‌همراه شناسه یکتای صادره برای شخص حقیقی یا حقوقی متقاضی به شکل برخط را صادر کند و مراتب را به‌اطلاع نهادهای نظارتی، اتاق‌های ایران، تعاون و اصناف، اتحادیه‌های صنفی، تشکل‌های ذی‌ربط و دستگاههای اجرائی مربوط از جمله سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان تأمین اجتماعی برساند و مجوزهای صادره را به صورت عمومی منتشر کند.

اطلاعات مورد نیاز درگاه ملی مجوزها برای درخواست مجوز با استفاده از سامانه‌های ملی موجود تکمیل می‌شود. درصورتی که متقاضی در ثبت اطلاعاتی که سامانه‌های ملی موجود از آنها پشتیبانی نمی‌کنند مرتکب خلاف شود، مجوز صادره با تشخیص هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار از اعتبار ساقط می‌گردد و مرتکب، به مدت دو سال از خدمات این درگاه محروم می‌شود. مفاد این حکم نافی حق مراجعه اشخاص به مرجع قضایی ذی صلاح نمی‌باشد.

 

ترور فخری زاده نتیجه سیاست لبخند به دشمن بود/فخری زاده سردار شهید پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت سالگرد شهادت دکتر فخری زاده، ترور وی را نتیجه سیاست لبخند به دشمن عنوان کرد. در پیام سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت سالگرد شهادت دکتر فخری زاده آمده است؛

 
یکسال از به شهادت رسیدن یکی از فرزندان شایسته انقلاب، که دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور وی را مورد هدف قرار داد می‌گذرد. 
 
دکتر محسن فخری زاده را تا قبل از شهادت، کمتر کسی می‌شناخت و چه بسا بسیاری از جنبه‌های شخصیتی، علمی و خدمات و اقدامات وی در راه اعتلای ایران زمین همچون رازی سر به مهر باقی بماند. وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.
 
اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد. 
 
ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن بود
 
حرکت علمی وی در راستای اقتدار آفرینی، تمدن سازی و نوآوری در خدمت مردم، همچون خاری در چشم استکبار و به شهادت رساندنش مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود که بار دیگر نیت شوم آنان را برملا کرد. ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن است.
 
شهید فخری زاده یک دانشمند تمام عیار هسته‌ای و پدافندی است
 
بیست سال زندگی در سایه ترور برای امنیت و رفاه مردم بدون شک چراغ راهی است برای جوانان نخبه‎ای که وی در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع تربیت کرد تا پشتوانه‌‌ای عظیم برای ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین پرتوی، زیستی و شیمیایی باشند. به راستی که وی یک دانشمند تمام عیار هسته‌ای و پدافندی است.
 
 
 
 
 
سیدحشمت الله حیات الغیب مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: با توجه به مشکلات خانواده زندانیان، در راستای حمایت از آنان در هفتمین جلسه هیات مدیره انجمن در سال جاری مقرر شد مبلغ ۵ میلیارد ریال به حساب ۲۵۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش واریز شود؛ لذا بر این اساس به هر خانواده مبلغ دو میلیون ریال واریز گردید.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های زندانیان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار دارند افزود: بی شک اکثر خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ازسوی فرد بزهکار ندارند و تاوان گناه نکرده را به دوش می کشند.

حیات الغیب افزود: اغلب این خانواده‌ها در نبود سرپرست خانواده و نان آور خود ، نیازمند حمایت مبرم در ابعاد مختلف هستند ؛ ولیکن بهترین و مناسب ترین اقدام برای کمک به این خانواده‌ها توانمندسازی آنان در زمینه های روحی و روانی و اقتصادی است تا هم اعتماد به نفس ، هم عزت نفس و هم توانایی اقتصادی و معیشتی آنان ارتقاء یابد. لذا اصل توانمندسازی خانواده های زندانیان را به طور جد دنبال خواهیم کرد.

وی در زمینه توانمندسازی زندانیان و خانواده های آنان افزود: تلاش شده بعد از فراهم سازی بستر توانمندسازی خانواده زندانیان ، با کمک کارآفرینان و خیرین شغل و حرفه ای برای آنان در نظر گرفته شود و با همکاری کمیته امداد حضرت امام (ره) به افراد واجد شرایط وام خود اشتغالی اعطا گردد.

 

دیدار معاون اول وزیر خارجه قزاقستان با امیرعبداللهیان

هرت نوریشف در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گزارشی از روند تحولات روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی و دیدگاه طرف قزاقستانی در این زمینه را ارائه کرد.

 امیر عبداللهیان نیز در این دیدار اهمیت همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف و تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

خاطر نشان می‌سازد مختار تلئو بردی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان در نشست اکو در ترکمنستان حضور نیافته است.

 

مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد داد/کابینه سیزدهم کامل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی  درادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (7آذر)مجلس شورای اسلامی و پس از سخنان مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و همچنین دفاعیات وی با 194  رای موافق  57رای مخالف و17رای ممتنع از مجموع  268 رای با برنامه ها و صلاحیت وی موافقت کردند.

بر این اساس وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفت.

نوری سومین گزینه معرفی شده از طرف رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش بود. 

 
 
 
پایان پیام/50

نظر شما