شناسهٔ خبر: 51064288 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گراز‌ها در صف نان لواش + فیلم

تعداد گراز‌ها یا خوک‌های وحشی به دلیل از بین رفتن شکارچیان طبیعی رو به افزایش است که این موضوع منجر به حضور آن‌ها در شهر‌ها و مزارع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گراز‌ها یا خوک‌های وحشی از خانواده خوک‌ها هستند که بزرگ‌تر و قوی تر از خوک‌ها هستند.

گراز‌ها دارای شاخ‌هایی بیلچه مانند در جلوی پوزه‌های خود هستند که توسط آن‌ها اقدام به شخم زدن زمین می‌کنند، که در این کار تمامی لارو‌ها و حشرات مضر خاک از بین می‌روند و عمل تصفیه خاک انجام می‌شود، اما در مناطق کشاورزی و مزارع این عمل گراز‌ها منجر به از بین رفتن محصولات کشاورزی خواهد شد.

طی سالیان گذشته به دلیل از بین رفتن شکارچیان طبیعی آن‌ها مانند شیر‌ها، ببر‌ها و پلنگ‌ها، تعداد گراز‌ها رو به افزایش رفته و این افزایش جمعیت آن‌ها منجر به حضور آن‌ها در شهر‌ها و یا افزایش شکار آن‌ها شده است.

در فیلم زیر که در حاشیه دریاچه زریبار مریوان است عده‌ای اقدام به غذا دهی به گراز‌ها کرده اند که این امر به دلیل ایجاد اعتماد میان حیوان و انسان بسیار خطرناک است، چون ممکن است با اعتمادی که شکل گرفته باعث نزدیک شدن حیوان به سایر انسان‌ها شود و گونه در معرض خطر توسط سایرین مورد شکار قرار گیرد.

<div id="video-display-embed-code_15192811"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7961370/15192811?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما