شناسهٔ خبر: 51061170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

آلومینیوم و ذوب آهن در دربی فلزی ها تقابل می کنند/ اراکی ها در خانه نمی بازند!

در چارچوب رقابت های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم های آلومینیوم و ذوب آهن درحالی در اراک مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که شاگردن رسول خطیبی در فصل جاری در خانه به هیچ تیمی امتیاز نداده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رقابت های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور جام خلیج فارس با انجام ۸ دیدار در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در شهر‌های مختلف پیگیری می‌شوند که در همین چارچوب و در دیداری حساس روز سه شنبه ۹ آذرماه از ساعت ۱۵ تیم آلومینیوم در اراک از ذوب آهن اصفهان میزبانی خواهد کرد.

آلومینیوم سازان که دومین فصل از حضور خود در لیگ برتر را با شگفتی سازی رقم زده اند در حالی هفته پنجم را با صدر نشینی به پایان بردند که در هفته ششم می توانستند در صورت پیروزی مقابل تیم قعر جدولی هوادار بالانشینی خود در جدول را تداوم ببخشند اما رضا عنایتی و شاگردانش با متوقف کردن اراکی ها در این دیدار آلومینیوم سازان را یک پله به پایین کشیدند.

هم اکنون اما  آلومینیوم با ۱۲ امتیاز و تفاضل گل مثبت پنج با فاصله یک امتیازی از سپاهان صدر نشین در رده دوم قرار دارد و شاگردان خطیبی در صورت کسب حداکثر امتیاز از دیدار خانگی خود در مقابل ذوب آهن شانس مجددی برای حضور در صدر جدول را خواهند داشت.

بررسی نتایج دو تیم در پنج دیدار اخیر نشان می دهد که اراکی ها سه پیروزی و دو تساوی را در کارنامه دارند و البته در این بین تاکنون در ورزشگاه خانگی خود به هیچ تیمی امتیاز نداده اند، نتایج ذوب آهن در پنج دیدار گذشته اما سینوسی و دارای نوسان است، سبزپوشان اصفهانی از پنج دیدار اخیر دو پیروزی و سه شکست را در کارنامه دارند.

حفظ سهمیه لیگ برتر در لیگ بیستم اما کار بزرگی بود که ذوب آهن آن را انجام داد تا پس از پشت سر گذاشتن یک فصل عجیب و دشوار، امسال با هدایت یکی از مربیان جوان اما نام آشنای فوتبال ایران به رقابت های لیگ بیست و یکم پای بگذارد، ذوبی ها تا به اینجای کار روند پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اند و نتایج این تیم برد و باخت های یک در میان تا هفته هفتم را نشان می دهد و با این حال شاگردان تارتار با ۹ امتیاز دقیقا در میانه جدول قرار دارند.

تیم های تارتار اما به سرسختی و جنگندگی معروف هستند و حالا ذوب آهن برای قرار گرفتن در نیمه بالای جدول و حمله به جمع مدعیان در اراک برابر آلومینیومی صف آرایی خواهد کرد که در فصل جدید در قامت یک مدعی ظاهر شده است، این دیدار که به دلیل ماهیت دو تیم می توان از آن با عنوان یکی از دربی های فلزی لیگ ایران یاد کرد از این جهت حساس خواهد بود که نتیجه آن می تواند صدر جدول را بار دیگر دستخوش تغییراتی کند.

خطیبی و شاگردانش هر چند در هفته گذشته موفق به عبور از سد تیم هوادار نشدند و صدر نشینی آنها تدوام پیدا نکرد اما برای حفظ روند رو به رشد خود مصمم هستند و تاکنون  نه تنها متحمل هیچ باختی نشده اند بلکه صد در صد امتیازات بازی های خانگی را به حساب خود واریز کرده اند و حالا هواداران این تیم امید دارند تا با برد ذوب آهن بار دیگر صدر جدول را به رنگ سبز ببینند.

شاگردان رسول خطیبی اما در ایجاد شانس گل آمار جالب توجهی دارند و با وجود اینکه در ۶ مسابقه لیگ برتر ۶ گل به ثمر رسانده و کمتر از چهار تیم دیگر گلزنی کرده‌اند، اما در ایجاد موقعیت‌های خطرناک و ضربه به چارچوب آمار بهتری نسبت به تمام تیم‌ها داشته‌اند و فقط در زدن ضربات آخر دقت نکرده‌اند.

تیم های آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان در قالب رقابت های لیگ برتر تاکنون دوبار به صورت رسمی با یکدیگر مصاف داشته اند اما در پایان هیچ یک موفق به غلبه بر حریف نشده اند هر چند در این دو دیدار مجموعا شش گل از خط دروزاه ها عبور کرده است ولی تساوی نتیجه ای بوده که دو تیم به آن رضایت داده اند.

این مسابقه را «سیدرضا مهدوی» با دو کمک خود «امیررضا آشور ماهانی» و «محمدصالح عرب آبادی» سوت خواهد زد همچنین «کمیل غلامی» داور چهارم و «علیرضا یزدانی» ناظر داوری این دیدار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما