شناسهٔ خبر: 51051294 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدئو) ادامه مهاجرت میلیونی خرچنگ‌های قرمز

با توجه به این که این خرچنگ‌ها هنگام کوچ از مکان‌های تردد انسان نظیر پل و جاده‌ها نیز می‌گذرند و این مسئله منجر به کشته شدن هزاران تن از آن‌ها می‌شود، در سال‌های اخیر تمهیداتی برای کاهش تلفات آن‌ها هنگام کوچ اتخاذ شده است.

صاحب‌خبر -

این روز‌ها کف جزیره کریسمس استرالیا به دلیل کوچ سالیانه خرچنگ‌های بومی سرخ رنگ است. این گونه از خرچنگ‌ها که تنها در این جزیره استرالیا زیست می‌کنند هر سال در ما‌ه‌های اکتبر و نوامبر یعنی فصل بارندگی از جنگل‌ها خارج شده و برای جفت‌گیری و تخم‌گذاری روانه سواحل اقیانوس هند می‌شود.

به گزارش فرارو، سرعت حرکت خرچنگ‌ها به ماه بستگی دارد و معمولا نر‌ها زودتر از ماده‌ها به ساحل می‌رسند تا شرایط تخم‌گذاری را فراهم کنند. این کوچ حدود یک هفته طول می‌کشد.

با توجه به این که این خرچنگ‌ها هنگام کوچ از مکان‌های تردد انسان نظیر پل و جاده‌ها نیز می‌گذرند و این مسئله منجر به کشته شدن هزاران تن از آن‌ها می‌شود، در سال‌های اخیر تمهیداتی برای کاهش تلفات آن‌ها هنگام کوچ اتخاذ شده است. از این میان می‌توان احداث پل‌های مخصوص عبور خرچنگ‌ها یا بستن موقت راه‌ها و گذرگاه‌ها را نام برد.

این جانور همه‌چیزخوار به طور طبیعی شکارچی و رقیبی ندارد و تعدادش ۴۳ میلیون تخمین زده می‌شود. با این حال در سال‌های اخیر با ورود ناخواسته گونه‌ای از مورچه‌های آفریقایی که به جمعیت این خرچنگ‌ها آسیب می‌زند، حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون از این خرچنگ‌ها از بین رفته‌اند.

نظر شما