شناسهٔ خبر: 51049898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس جمهور به ترکمنستان رفت

رییس جمهوری به منظور حضور در اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه به منظور حضور در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

رئیس جمهوری با حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین المللی و به ویژه رفع موانع و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشور‌های عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین خواهد کرد.

رئیسی همچنین در این سفر ضمن دیدار با همتایان شرکت کننده در اجلاس، راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

دیدار با تجار و ایرانیان مقیم ترکمنستان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهوری است.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، ۱۰ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) فردا به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود و این کشور ریاست دوره‌ای اکو را عهده‌دار خواهد بود.

منابع و ظرفیت‌های گسترده اقتصادی به ویژه در بخش‌های معدن، نفت و گاز و گردشگری کشور‌های عضو سازمان اکو سرمایه ارزشمندی را دراختیار این سازمان مهم اقتصادی منطقه قرار داده است.

از طرفی جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن مرز زمینی با ۵ کشور عضو اکو و دارا بودن موقعیت استراتژیک جغرافیایی برای برقراری اتصال سایر اعضا به آب‌های بین‌المللی و همچنین به دلیل استقرار دبیرخانه دائمی اکو در تهران از موقعیت محوری در این سازمان برخوردار است.

برچسب‌ها:

نظر شما