شناسهٔ خبر: 51049544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نیویورک تایمز: اخبار جعلی فیس بوک کردها را به مرزهای اروپا کشانده است

روزنامه نیویورک تایمز یکی از عوامل تشدید بحران مهاجران کرد در مرزهای اتحادیه اروپا را انتشار اخبار جعلی در مورد ورود آسان به داخل اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی فیس بوک عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، هزاران تن از کردهای عراق طی ماه های گذشته، به امید رفتن به داخل مرزهای اتحادیه اروپا به بلاروس سفر کردند تا از طریق مرز لهستان وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند. با این حال آنها نه تنها نتوانستند وارد این کشورها شوند بلکه ضمن پرداخت هزینه ای هنگفت به قاچاقچیان و شرکت های توریستی مجبور به بازگشت به اقلیم کردستان شدند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به علل بوجود آمدن بحران مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان پرداخته است. بر اساس این گزارش، انتشار اخبار نادرست در فیس بوک از سوی قاچاقچیان در مورد ورود بدون دردسر به داخل مرزهای اتحادیه اروپا از طریق مرزهای بلاروس عامل اصلی هجوم کردها به این کشور بوده است.

مونیکا ریشتر، رئیس موسسه سمانتیک ویژن که به فعالیت شبکه های اجتماعی عامل ایجاد بحران می پردازد، به این روزنامه گفته است  تبلیغات به زبان های عربی و کردی در شبکه اجتماعی فیسبوک، از ماه جولای گذشته به صورت گسترده ای منتشر شده است. فیس بوک عامل بدتر شدن بحران مهاجران کرد در مرز میان لهستان و بلاروس شد و اکنون می بینید این افراد که در تحقق رویای خود ناکام شده اند در حال بازگشت به کشور خودشان هستند.

این روزنامه هشدار داده است که تبلیغات سفر آسان از بلاروس به داخل مرزهای اتحادیه اروپا همچنان به وفور در فیس بوک دیده می شود که عامل منصرف شدن برخی از مهاجران از بازگشت به کشورشان شده است.

شرکت سمانتیک ویژن از ماه جولای گذشته دهها گروه فیس بوکی را شناساسیی کرده است که تبلغیات دروغین را درباره عبور آسان از مرزهای بلاروس منتشر کرده اند. با این حال هیچ کس قادر به عبور از مرز نشد و هر کدام از این افراد بین 7000 تا 10000 دلار به قاچاقیان پول دادند و شرکت های گردشگری و کنسولگری بلاروس در اربیل و بغداد نیز مبالغ قابل توجهی بابت سفر تفریحی کردها به بلاروس گرفتند؛ سفری که در واقع برای ورود غیرقانونی به داخل مرزهای اتحادیه اروپا تدارک دیده شده بود.

 

منبع: کردپرس

نظر شما