شناسهٔ خبر: 51049486 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش‌بینی رویدادهای بزرگ برای حضور گردشگر در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: برای جذب گردشگر خارجی باید در سال چندین اتفاق بزرگ در اصفهان شکل بگیرد نه اینکه به وجود چند ابنیه تاریخی بسنده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان امروز در نخستین کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حساسیت لازم و انگیزه کافی در بدنه مدیریت شهری برای نقش‌آفرینی در حوزه گردشگری ایجاد شده است، گفت: با انباشت پژوهش‌ها در این زمینه مواجهیم و سندی قابل قبول در حوزه گردشگری داریم که ما را از انجام بسیاری از اقدامات بی‌نیاز کرده است.

وی افزود: شخصیت اصفهان زنده و پویا بوده است، بنابراین صرفاً قرار نیست به‌واسطه ابنیه تاریخی مقصد گردشگری باشد، بلکه با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند میزبان رویداد‌ها و آئین‌های مختلف باشد و گردشگر جذب کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: باید در سال چندین اتفاق بزرگ در اصفهان شکل بگیرد تا گردشگران جهانی در این شهر حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر کاهش تصدی‌گری شهرداری، رفع موانع و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، ادامه داد: رسیدن از اوج تصدی‌گری به نقطه ایده‌آل تسهیل‌گری قطعاً زمان‌بر خواهد بود، اما برای آن تلاش می‌کنیم و بدنه شهرداری نیز با این نگاه منصوب شده و ماموریت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، به‌زودی عملیاتی می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه متولی گردشگری در بدنه اجرایی شهرداری را نیز بررسی کرده و تا هفته آینده به شورا اعلام می‌کنیم، گفت: شهرداری عزم خود را جزم کرده تا هدف تعریف شده برای گردشگری در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ را اجرایی کند.

انتهای پیام

نظر شما