شناسهٔ خبر: 51049394 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بورکینا ۲۴ تایید کرد؛

به خشونت کشیده شدن تظاهرات مردم بورکینافاسو علیه دولت

اعتراضات عمومی مردم بورکینافاسو به سیاست‌های عمومی دولت، امروز تا حد زیادی بالا گرفته و منجر به درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بورکینا، اعتراضات عمومی مردم بورکینافاسو به سیاست‌های عمومی دولت، امروز تا حد زیادی بالا گرفته و منجر به درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی شد.

رسانه‌های بورکینافاسو گزارش دادند که پلیس این کشور بامداد روز شنبه برای متفرق کردن جمعیت معترضان در پایتخت از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

پایگاه خبری بورکینا ۲۴ تأیید کرده که مردم بورکینافاسو در اعتراض به سیاست‌های عمومی دولت به خیابان‌های شهر اوگادوگو آمده و درگیری‌ها به خشونت کشیده است.

گفته می‌شود معترضان نتوانستند خود در ادامه مسیر تظاهرات به میدان ملت که به عنوان محل اصلی برگزاری تظاهرات از سوی جنبش‌های مردمی در نظر گرفته شده بود شده برسانند؛ چراکه ورودی‌های اصلی و خیابان‌های منتهی به این میدان توسط پلیس و ژاندارمری محافظت و مسدود شده‌اند.

با پیوستن بیشتر مردم به تجمع، اوضاع متشنج شده و در ساعت ۰۹:۰۵ صبح (به وقت گرینویچ)، پلیس اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان کرده است. بورکینا ۲۴ اعلام کرد که در پی شلیک گاز اشک‌آور، معترضین از محل تظاهرات متواری شده و به سمت افسران پلیس سنگ پرتاب کردند.

نظر شما